Соціологія ринку

Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологія ринку
Код дисципліни
ВБ1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати основні етапи становлення і розвитку соціології ринку та соціально-економічні аспекти наукового пізнання ринкових відносин. 1.2. Знати статус ринкових відносин як специфічної форми соціально-економічної взаємодії та основні етапи її інституціалізації. 1.3. Знати особливості соціально-економічної організації ринку та її продукування. 2.1. Вміти здійснити реконструкцію етапів формування соціології ринку як галузі соціологічного знання. 2.2. Вміти порівнювати теоретичні моделі розвитку ринку як соціального інституту. 2.3. Вміти використовувати основні емпіричні економіко-соціологічні методи і прийоми вивчення ринкових відносин. 2.4. Вміти кваліфіковано виділяти і аналізувати соціальні проблеми економічної і господарської поведінки людей, узагальнювати проаналізований матеріал і складати письмовий звіт про виконану роботу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи інституціональної соціології, соціології економіки, соціології праці, соціології організацій, соціології управління, соціології менеджменту, економічної теорії, основи макро- та мікроекономіки. 2. Вміти отримувати необхідні соціологічні дані з різноманітних інформаційних та наукових джерел. 3. Володіти такими базовими методами аналізу соціологічної інформації як контент-аналіз – якісно-кількісним методом опрацювання документів.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Соціологія ринку як галузь соціологічного знання. Тема 2. Ринок як соціальний інститут. Тема 3. Економічна структура ринку та її вплив на соціальні процеси. Тема 4. Ринок як фактор суспільних змін. Економічна конкуренція як соціальне явище. Тема 5. Соціологія грошей та фінансової поведінки в структурі соціології ринку. Тема 6. Ринкова економіка та ринкова політика держави у їх взаємодії.
Рекомендована та необхідна література
1. Aspers P. Markets / Patrik Aspers. – John Wiley & Sons, 2013. – 216 p. 2. Beckert J. Beyond the Market: The Social Foundations of Economic Efficiency / Jens Beckert. – Princeton University Press, 2009. – 376 p. 3. Coyle D. Markets, State, and People: Economics for Public Policy / Diane Coyle. – Princeton University Press, 2020. – 376 p. 4. Fligstein N. The Architecture of Markets: An Economic Sociology of Twenty-First-Century Capitalist Societies / Neil Fligstein. – Princeton University Press, 2018. – 274 p. 5. Glauser A. The Sociology of Arts and Markets: New Developments and Persistent Patterns / Andrea Glauser, Patricia Holder, Thomas Mazzurana, Olivier Moeschler, Valérie Rolle, Franz Schultheis. – Springer International Publishing, 2020. – 431 p. 6. Gronow J. Deciphering Markets and Money: A Sociological Analysis of Economic Institutions / Jukka Gronow. – Helsinki University Press, 2020. – 203 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, консультація, реферат, есе, презентація
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на семінарських заняттях: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.1, РН 2.2, РН 2.3, РН 2.4, РН 3.2, РН 4.1 – max 45 / min 27 балів. 2. Реферат: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.3, РН 2.4, РН 3.1, РН 3.2, РН 4.1 – max 10 / min 6 балів. 3. Есе: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.3, РН 2.4, РН 3.1, РН 3.2, РН 4.1 – max 15 / min 9 балів. 4. Презентація есе: РН 3.1, РН 3.2, РН 4.1 – max 10 / min 6 балів. 5. Контрольна робота: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3, РН 2.1, РН 2.2 – max 20 / min 12 балів. Підсумкове оцінювання: залік.
Мова викладання
англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології