Гендерна соціолінгвістика

Освітня програма: Гендерні студії (пpoгpaма з можливістю подвійного дипломування з Лундським університетом, Швеція)

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Гендерна соціолінгвістика
Код дисципліни
ОК13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні теоретичні засади та поняття гендерної соціолінгвістики Знати основні напрацювання та результати гендерних соціолінгвістичних досліджень Застосовувати теоретичні знання у практиці дослідження гендерованого мовлення, сексизму Вміти працювати з соціальною інформацією, даними соціологічних досліджень, даними щодо мовних практик Використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології, вміти застосовувати методи аналізу текстів та мовлення Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. Здійснювати самостійно аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи соціології, гендерної та феміністської теорії, соціокультурний аналіз, семіотичний аналіз, термінологію, концептуальну базу та основи сучасної та постмодерної соціологічної теорії та досліджень. 2. вміти читати професійні соціологічні публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською науковою мовою 3. мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, використання методологій та концептуальних підстав соціологічного, соціокультурного і гендерного аналізу; дискутувати, представити і обговорювати власну позицію обраної проблематика
Зміст навчальної дисципліни
Гендерна соціолінгвістика: виникнення та витоки Гендерні дослідження в прикладній лінгвістиці та соціології Андроцентричність мови в дискусіях постмодерністських та феміністських авторок/ів Роль мови у конструювання гендерної ідентичності Стереотипи мовної поведінки різних гендерних груп Гендерованість мови, мовний сексизм Недискримінаційна мова: фемінітиви та стратегії нейтралізації
Рекомендована та необхідна література
1. Sunderland, Jane Language and Gender. London an NY: Routledge. 2003, Р. 94-221. 2. Tannen, Deborah. You just don’t understand: women and men in conversation (in russian trans). Гендер и язык. – М. : Языки славянской культуры, 2005. – С.244-473 3. Антошкіна Л., Красовська Г., Сигеда П., Сухомлинов О. Соціолінгвістика: навчальний посібник Донецьк: ТОВ "Юго-Восток Лтд", 2007. Лек.1 4. Ставицька Л.О. Гендер: мова, свідомість, комунікація. – К., 2015. – С.46-58. 5. Eckert, Penelope. and McConnell-Gient, Sally. Language and Gender. Cambridge University Press, United Kingdom, 2003. – P.129-332.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота, презентація
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: РН1.2, РН2.1, РН2.2 РН 3.1 – 20 балів (12 мінімально балів). 2. Презентація практичних завдань РН2.3, РН3.1, РН4.1 20 балів (12 мінімально балів) 3. виконання КР: РН1.1, РН1.2, РН2.2 – 20 балів (12 мінімальних балів) - підсумкове оцінювання: письмовий іспит РН1.1, РН2.1, РН2.2 – 40 балів . Мінімальний бал іспиту – 24 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Людмила Володимирівна Малес
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології