Соціокультурні дослідження публічного простору

Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціокультурні дослідження публічного простору
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знання основних теоретичних положень і дискусій щодо публічного простору Знати ознак публічного простору, його місця та функції в структурі урбанізованих суспільств Застосовувати набутки класичного доробку соціології, урбаністичних студій, сучасних дискусій до ідентифікації та аналізу проблем і специфіки публічного простору Використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології, вміти застосовувати методи антропологічного, соціологічного та соціокультурного аналізу. Вміти застосовувати теоретичні підходи та методологію аналізу до діагностики та вирішення проблем публічного простору українського суспільства Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. Здійснювати самостійно пошукову польову та бібліографічну діяльність за темою
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні положення та понятійно-категоріальний апарат соціології простору, соціологічних теорій міста та урбанізації, соціології глобалізації, соціології соціальних переміщень . 2. вміти читати професійні наукові публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською науковою мовою, застосовувати теоретичний матеріал до аналізу процесів глобалізації та урбанізації. 3. мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, використання методів дослідження міських спільнот, здійснення соціокультурного та демографічного аналізу; виявлення питань „просторової несправедливості”; дискутувати, представити і обговорювати власну позицію обраної проблематики.
Зміст навчальної дисципліни
Визначення публічного простору, його місце та функції в структурі урбанізованих суспільств Теоретичні підходи та історія дослідження публічного простору Методи вивчення публічного простору Територіальна самоорганізація, джентрифікація і соціальна сегрегація Символічний капітал публічного простору: урбанонімія і місця пам’яті Простір міст дружній до людей: практики та політики
Рекомендована та необхідна література
1. Ґрааф де Р. Чотири стіни та дах / Р.де Ґрааф, пер з анг. – К.: Видавництво «Кенекшенс», 2019. – С. 110-138. 2. Малес Л.В. Центральність та публічність: випадок Києва // Урбаністичні стратегії Києва. – К.: Фонд імені Гайнріха Бьоля в Україні, 2011. – С. 28-35. [Електронний ресурс] режим доступу до ресурсу: https://ua.boell.org/uk/2011/09/30/strategiyi-urbanistichnogo-maybutnogo-kiieva (доступно на 26.08.2021) 3. Малес Л., Дейнека А. Дискурс декомунізації Києва в досвіді перейменувань // Ідеологія і політика. Ideology and politics. - № 1(15), 2020. – С. 115 – 145. 4. Сорока Ю. Соціокультурні зміни та місто / Ю.Сорока // Соціологія міста. навчальний посібник / за заг. ред. О.К. Міхеєвої, Донецьк: вид-во «Ноулідж», 2010. – С.166-180 5. Ґел Йен Міста для людей / переклад з англійської Ольги Любарської. — К.: Основи, 2018. – С.71-125, 203-221.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, практичні заняття
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: РН1.2, РН2.1, РН2.2 – 50 балів (30 мінімальних балів). 2. Колоквіум: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.3 – 25 балів (15 мінімальних балів) 3. виконання та презентація результатів практичного завдання: РН2.3, РН3, РН4 – 25 балів (15 мінімальних балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни