Якісні інтерв’ю в соціологічних дослідженнях

Освітня програма: Соціологія (мова навчання англійська) / Sociology

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Якісні інтерв’ю в соціологічних дослідженнях
Код дисципліни
ВБ1.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Сучасні методи аналізу та презентації даних соціологічних досліджень. 1.2 Знання різновидів якісних інтерв’ю та їх пізнавальних можливостей. 2.1 Здійснювати аналіз даних якісних інтерв'ю. 2.2 Оцінювати надійність отриманих результатів. 3.1 Демонструвати вміння організовувати та забезпечувати підтримку комунікації в процесі проведення інтерв'ю. 4.1 Вміти самостійно формулювати мету, ставити конкретні задачі, дослідження, розробляти інструментарій якісних інтерв'ю.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати методологічні та прикладні основи методів збору соціологічної інформації. 2. Володіти навичками застосування якісної стратегії в соціологічних дослідженнях.
Зміст навчальної дисципліни
1. Вступ. Якісні інтерв’ю як метод збору інформації в соціологічному дослідженні. Різновиди якісних індивідуальних інтерв’ю. 2. Специфіка взаємодії інтерв’юерів та інформантів у якісних інтерв’ю. Процедура та техніки проведення якісних інтерв’ю. Інструменти покращення надійності отриманих даних. 3. Фокус-групи. Дизайн дослідження. Вибірка та принципи планування груп. Технологія створення інструментарію фокус-груп Класифікація ФГІ. Специфіка онлайн фокус-груп. 4. Стилі ведення фокус-груп. Спеціальні методики у ФГІ. Робота модератора із різними типами учасників ФГІ. 5. Принципи та методи аналізу даних якісних інтерв’ю. Основні аспекти надійності висновків інтерв’ю. 6. Специфіка підготовки та презентації звіту на основі якісних інтерв’ю.
Рекомендована та необхідна література
1. Edwards, R., Holland, J. What is Qualitative Interviewing? - Bloomsbery. 2013. - 124 p. 2. Handbook of Interview Research: Context and Method, by J. F. Gubrium & J. A. Holstein (Eds.). - Thousand Oaks, CA: Sage, 2002. - 981 p. – р.5-486. 3. Handbook of Qualitative Research / Edited by Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln. – Sage Publications, 2000. [Електронний ресурс] –Режим доступу до ресурсу: http://www.soc.univ.kiev.ua/uk/library/handbook-qualitative-research-editednorman-kdenzin-and-yvonna-slincoln-2nd-ed 4. Richard A. Krueger, Mary Anne Casey, Jonathan Donner, Stuart Kirsch, Jonathan N. Maack. Social Analysis: Selected Tools and Techniques // Social Development Papers. - Paper Number 36, June 2001. 5. Silverman, David. Interpreting Qualitative Data. Methods for Analyzing Talk, Text and Interaction. Sage Publications, 2006. 6. Marvasti, A.B. Qualitative Research in Sociology. - Sage Publications, 2004.- 223р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Виконання практичних завдань; РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 4.1 25/15 балів 2. Контрольні роботи (тести) – РН 1.1, РН 1.2, РН 3.1, 20/12 балів (3 контрольні роботи по 7 максимальних або 4 мінімальних балів кожна 3. Підготовка аналітичного есе за результатами власного дослідницького проєкту РН 1.2, РН 2.1, РН 2.2, РН 3.1 15/9 балів Підсумковий контроль – іспит РН 1.1, РН 1.2 Білет складається з двох питань та практичного завдання. Перші два питання оцінюється кожне по 15/9 балів, практичне завдання – 10/6 балів. Максимальний бал успішного складання іспиту – 40, мінімальний - 24 бали.
Мова викладання
англійська