Статистичний аналіз часових рядів

Освітня програма: Економічна аналітика та статистика

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Статистичний аналіз часових рядів
Код дисципліни
1.24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН3. Використовувати аналітичний та методичний інструментарій для розуміння логіки прийняття господарчих рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН6. Застосовувати відповідні економіко-математичні і статистичні методи та моделі для вирішення економічних задач. ПРН9 Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання, визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники результативності їх діяльності. ПРН11. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та інтерпретувати отримані результати
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи сучасної економічної теорії, макро- і мікроекономіки, соціології, базових статистичних дисциплін, економетрики; знати загальні математичні закони, теорію імовірностей та математичну статистику, інформатику і комп’ютерну техніку; 2. Володіти навичками статистичної обробки і візуалізації даних, методами статистичного аналізу закономірностей розвитку складних соціально-економічних явищ та процесів.
Зміст навчальної дисципліни
Статистичні методи аналізу часових рядів активно застосовують у сучасному світі в усіх сферах практичної діяльності, а прогнозування розвитку стало невід’ємним інструментом у забезпеченні обґрунтованих управлінських рішень на усіх рівнях управління. Навчальна дисципліна спрямована на опанування методами статистичного оцінювання стану і прогнозування розвитку складних соціально - економічних систем і містить два змістовні модулі
Рекомендована та необхідна література
1. Єріна А. М., Єрін Д.Л. Статистичне моделювання та прогнозування : підручник – К. : КНЕУ, 2014. – 348 с. 2. Халафян А. А. Statistica 6. Статистический анализ данных: учебник 3-е изд. – М. : ООО Бином-Пресс, 2007. – С. 19-58. 3.Четыркин Е. М. Статистические методы прогнозирования: https://www.rulit.me › author › chetyrkin-e-m › statistic. 4. StatSoft. Inc. (2001): Электронный учебник по статистике. URL: http://www.StatSoft.ru/home/textbook/default.htm.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни – опанувати методи статистичного аналізу розвитку соціально-економічних явищ та процесів, набути навички і вміння обробки статистичної інформації, моделювання тенденцій розвитку і особливостей динаміки, обґрунтування прогнозів з використанням прикладних комп’ютерних програм, реалізованих у системі Statistica.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється в балах: максимум – 60 балів / мінімум - 36 балів, в т.ч. - виконання практичних вправ під час лабораторних занять -30 балів / 18 балів; - 2 контрольні модульні роботи – кожна по 5 балів, разом - 10 балів / 6 балів; - підготовка та презентація індивідуального проекту – 20 балів / 12 балів. - підсумкове оцінювання у формі іспиту
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра статистики, інформаційно-аналітичних систем і демографії
Економічний факультет