Державне Антимонопольне Моделювання

Освітня програма: Освітньо-професійна програма «Урядування у публічній сфері» - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Державне Антимонопольне Моделювання
Код дисципліни
ОК.42
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати теоретичні основи виникнення монополій, їх суть та основні види. Суть та умови існування конкуренції; правові характеристики інструментів державного регулювання у сфері обмеження монополізму, недопущення недобросовісної конкуренції, природних монополій Вміти: застосовувати відповідні норми чинного законодавства при вирішенні завдань, спрямованих на розвиток конкуренції; аналізувати та вирішувати правові проблеми, пов'язані із захистом конкуренції; використовувати інструментарій оцінки стану та захисту економічної конкуренції - Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів антимонопольного регулювання - Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення конкурентного середовища автономність та відповідальність: - Самостійне виконання завдання, розв’язання задач і проблем у сфері конкурентної (антимонопольної) політики
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретичні основи виникнення монополій, їх суть та основні види; правові характеристики інструментів державного регулювання у сфері обмеження монополізму, недопущення недобросовісної конкуренції, природних монополій; 2. Вміти: застосовувати відповідні норми чинного законодавства при вирішенні завдань, спрямованих на розвиток конкуренції; аналізувати та вирішувати правові проблеми, пов'язані із захистом конкуренції; 3. Володіти: навичками аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних, економічних та інших даних, роботи з нормативно-правовою базою, оформлення й представлення даних за допомогою програм пакету Microsoft Office (Excel, Word, Power Point та ін.); володіти і застосовувати інструменти ведення діалогу щодо визначення перспективних напрямів забезпечення добросовісної конкуренції з різними учасниками процесу антимонопольного регулювання на різних територіальних рівнях.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні основи формування конкурентного середовища Тема 1. Конкуренція та монополія як об’єктивні властивості соціального ринкового господарювання: поняття, принципи, критерії визначення Тема 2. Об’єктивна необхідність та регулюючий вплив держави при забезпеченні умов конкурентної боротьби Змістовий модуль 2. Антимонопольне регулювання в системі державного управління та адміністрування Тема3. Конкурентна та антимонопольна політика держави у повоєнний період Тема 4. Державні антимонопольні інструменти забезпечення захисту економічної конкуренції та система відповідальності Тема 5. Моделювання процесів кодифікації конкурентного (антимонопольного) законодавства України
Рекомендована та необхідна література
1. Державне антимонопольне регулювання : підручник / В.Д. Лагутін, Ю.І. Боровик, О.В. Вертєлєва та ін. ; за ред. В.Д. Лагутіна. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. 480 с. 2. Бакалінська О. О. Конкурентне право: навч. посібник. К.: Київ. нац. торг.-екон.ун-т, 2010. – 388 с. 3. Тетарчук І.В. Антимонопольне конкурентне право України . навчальний посібник для підготовки до іспитів. Київ : ЦУЛ, 2020. 174 с. 4. Герасименко А.Г. Ринкова влада: джерела, масштаби, наслідки: монографія К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. 600 с. 5. Системний аналіз формування державної політики в умовах макроекономічної дестабілізації / за ред. І. Г. Лук’яненко. К.: НаУКМА, 2017. 464 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
– семестрове оцінювання (МАХ – 60 балів / MIN – 36 балів): 1. Усне опитування, дискусія– 6 балів / 4 бали; 2. Модульна контрольна робота (2 МКР, по 5 балів макс. кожна)– 10 балів / 6 балів; 3. Індивідуальне аналітичне завдання) – 20 балів / 12 балів 4. Самостійна робота– 24 бали / 14 балів; . – заключне оцінювання (МАХ – 40 балів / MIN – 24 балів): формою заключного оцінювання є іспит. Формою проведення іспиту є письмова робота із завданнями різного рівня складності. У письмовій роботі оцінюються результати навчання. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом під час іспиту, становить 40 балів. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом, становить 100 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни