Технології соціально-педагогічної роботи

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Технології соціально-педагогічної роботи
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачити наслідки ПРН11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. ПРН13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів. ПРН17. Встановлювати та підтримувати взаємини з клієнтами на підґрунті взаємної довіри та відповідно до етичних принципів і стандартів соціальної роботи, надавати їм психологічну підтримку й наснажувати клієнтів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсу «Технології соціально-педагогічної роботи» вимагає наявності знань у студентів з теорії та історії соціально-педагогічної роботи. 2) знання сукупність форм, методів і прийомів, що застосовуються в галузі соціальної роботи; оволодіння студентами певною системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних соціальному педагогу. 3) вміння володіти методичними аспектами досвіду соціально-педагогічної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – є формування у студентів знань особливостей, принципів побудови та структуру загальних технологій соціально-педагогічної роботи, умови їх використання передбачені технологіями методи і форми організації соціальної роботи. Опанування цього курсу дозволить майбутнім соціальним педагогам отримати знання, уміння і навички для формування готовності до професійної соціально-педагогічної діяльності. В дисципліні «Технології соціально-педагогічної роботи» розкриваються основні види технологій соціально-педагогічної роботи, їх сутність та специфіка, теоретичні основи технологізації соціально-педагогічних процесів; ознайомлення з методологічними та методичними аспектами соціально-педагогічної роботи. Важливе місце в курсі «Технології соціально-педагогічної роботи» відводиться набуттю практичних навичок у професійно-визначальних ситуаціях діяльності соціального педагога.
Рекомендована та необхідна література
1.Завадська Л.М. Технології професійної діяльності соціального педагога: Навчальний посібник для ВНЗ. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2008. – 240 с. 2. Коляда Н.М., Левченко Н.В. Технології соціальної роботи Ч.1. Теоретичний курс: Навчальний посібник / Укладачі: Н.М. Коляда, Н.В. Левченко. – Умань: ВІЗАВІ, 2018. – 338 с. 3. Соціальна педагогіка: Підручник. 5-те вид. виправ. та доп. / За ред. проф. А. Й. Капської. – К.: Слово, 2011. – 488 с. 4. Шахрай В. М. Технології соціальної роботи: навч. посібник. – К: ЦУЛ, 2006. – 426 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичні завдання, обговорення, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): - 28/17 балів 2. Аналітична доповідь: - 28/17 балів 3. Творча самостійна робота: - 24/14 балів 4. Підсумкова контрольна робота: - 20/12 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 36 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 24 бали. Схема оцінювання: - Зараховано (60-100 балів) - Не зараховано (0-59 баліів)  
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології