Комеморативні практики в історичній політиці

Освітня програма: Історія України

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Комеморативні практики в історичній політиці
Код дисципліни
ВК 2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати наукову термінологію та історичний контекст, який вплинув на науковий, політичний, публічний інтерес до історичної пам’яті Знати основні тенденції та напрямки державної історичної політики; орієнтуватися в тенденціях історичної політики європейських країн Знати найважливіші факти та події, втілені в мистецьких комемораціях країн світу та України Вміти виявляти та опрацьовувати історичні джерела різних видів, аналізувати документи, наукові тексти з історичної політики та узагальнювати цю інформацію Вміти визначати інформаційний потенціал «місць пам’яті» як конкретних історичних джерел Вміти досліджувати роль та значення комеморативних практик різного походження в житті суспільства, соціумів, індивідуумів. Вміти формувати, формулювати та обґрунтовувати власне бачення проблем історичної політики
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати сучасні методи історичного пізнання; історичний, культурологічний, політологічний термінологічно-понятійний апарат; характер і особливості історичного та суспільно-політичного розвитку України наприкінці ХХ - на початку ХХІ ст.; орієнтуватися в світових суспільно-історичних процесах. 2. Вміти самостійно поглиблювати свої знання шляхом пошуку й опрацювання нової інформації з використанням сучасних технічних засобів; науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах.
Зміст навчальної дисципліни
Проблеми історичної політики в Україні наразі постали особливо гостро. Причини тому – власне відсутність стратегії історичної політики за всі роки державної незалежності; використання історії для політичної боротьби та провокування й загострення суспільно-соціальних протиріч. Важлива роль в цьому завжди відводилася комеморативним практикам як складової державної політики. Наразі формується покоління істориків, які вже без радянського спадку в свідомості та зі знанням справжньої історії України готові на практиці втілювати стратегічно важливі завдання націєтворення через історію, використовуючи здобутки та напрацювання своїх колег, власні теоретичні та практичні знання.
Рекомендована та необхідна література
1. Гончаренко А.О. Комунікативна функція «історичної пам’яті» в українській монументальній скульптурі 1990-х-2000-х рр.// Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв. Мистецтвознавство. Архітектура. – 2014, № 8, С. 57-60. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/had_2014_8_12 2. Гриценко О. Пам’ять місцевого виробництва. Трансформація символічного простору та історичної пам’яті в малих містах України. К., 2014. 352 с. 3. Зерній Ю. Історична пам’ять як об’єкт державної політики // Стратегічні пріоритети. 2007. № 1(2). – С. 71-76. – Режим доступу: http://sp.niss.gov.ua/content/articles/files/9-1445422980.pdf 4. Колесник О. Бабин Яр як місце пам’яті: огляд комеморативних практик і пам’ятних знаків // Actastudiosahistorica. – 2014. – Ч. 4. – С. 146-167. 5. Коннертон. П. Як суспільства пам’ятають. – К.: Ніка-Центр, 2004. – 184 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, індивідуальне творчен завдання, іспит
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Робота на семінарських заняттях: РН2.1, РН2.2, РН2.4, РН2.5 - 40 балів/24 бали. 2. Самостійна робота: РН1.3, РН2.3, РН2.6 - індивідуальне творче завдання 20 балів / 12 балів. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання - іспит
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни