Зарубіжна літературна компаративістика

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Зарубіжна літературна компаративістика
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 4, ПРН 7, ПРН 13, ПРН 23. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне оволодіння курсами “Вступ до літературознавства” та “Історія зарубіжної літератури”; Володіння елементарними навичками літературознавчого аналізу; Вміння оперувати базовими категоріями й поняттями теорії літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має на меті ознайомлення студентів із вітчизняними та зарубіжними компаративними теоріями та вироблення навиків компаративного аналізу літературного твору. Увага студентів зосереджується на зарубіжній та українській літературі ХХІ століття . Структурою курсу передбачено вивчення провідних типологій, з’ясування генетичного зв’язку української літератури та світової в категоріях компаративного аналізу.
Рекомендована та необхідна література
Будний В., Ільницький М. Порівняльне літературознавство. Підручник. К.: Видавничий дім “Києво-Могилянська академія”, 2008. Грицик Л. Сучасне порівняльне літературознавство: український вимір// Українська компаративістика: концептуальні проекції. Донецьк: Юго-Восток, 2010. Наливайко Д. Літературна імагологія: предмет і стратегії//Теорія літератури й компаративістика. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2006. Пригодій С. Античність та американський романтизм. Чернівці: Рута, 2003. Сучасна літературна компаративістика: стратегії і методи. Антологія. К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2009. Чижевський Д. Романтизм // Порівняльна історія слов’янських літератур. К.: Академія, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Основні методи навчання: пояснювально-ілюстративні, проблемні, інтерактивні, проектні, інформаційно-комп’ютерні. Форми організації навчання: аудиторні (лекції, семінари), позааудиторні (консультації, індивідуальні завдання та заняття, самостійна робота). Іспит - письмовий: екзаменаційна контрольна робота на 2 академічні години. Поточний контроль - презентації, виступи на семінарах, тестові роботи.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка за курс формується як сума балів поточного та підсумкового контролю. Форми поточного контролю охоплюють 1) відповіді на семінарських заняттях (max 35/min 21 балів), 2) підготовку індивідуальної презентації (max 10/min 6 балів) та 3) написання контрольної (тест) роботи (max 15/min 10 балів). Сумарно форми підсумкового контролю становлять max 60/min 36 балів. Форма підсумкового контролю – екзамен, оцінка за екзамен – max 40/min 21 балів. Для допуску до іспиту необхідно набрати min 36 балів. Для отримання позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит має бути min 24 бали. Шкала відповідності оцінок За 100-бальною шкалою Оцінка за національною шкалою 90–100 5 Відмінно / Еxcellent 85–89 4 Добре / Good 75–84 65–74 3 Задовільно / Satisfactory 60–64 35–59 2 Незадовільно / Fail
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології