Якісні методи в гендерних дослідженнях

Освітня програма: Гендерні студії (пpoгpaма з можливістю подвійного дипломування з Лундським університетом, Швеція)

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Якісні методи в гендерних дослідженнях
Код дисципліни
ВК6.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати методологію якісних методів у гендерних дослідженнях. 1.2 Вміти застосовувати якісні методи у емпіричних гендерних дослідженнях. 2.1 Здійснювати інтерпретацію якісних (в тому числі візуальних) даних. 2.2 Формувати аналітичний звіт на основі отриманих даних. 2.3 Демонструвати навички самостійної дослідницької роботи, опанування новими знаннями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати базові методи аналізу соціологічної інформації. 2. Вміти працювати з комп’ютером. 3. Володіти елементарними навичками роботи з соціологічними масивами.
Зміст навчальної дисципліни
І. Методологія якісних методів у гендерних дослідженнях. 1 Методологічні особливості якісних методів у гендерних дослідженнях. 2 Якісний аналіз змістовних зв’язків у емпіричних результатах гендерних досліджень. ІІ. Проективні методики у гендерних дослідженнях. 3 Методологічні основи проективних методик у гендерних дослідженнях. 4 ВАЕ : можливості застосування у гендерних дослідженнях. ІІІ. Методики, що ґрунтуються на стратегії виявлення у гендерних дослідженнях. 5 Методологічні можливості методик, що ґрунтуються на стратегії виявлення. 6 Обробка та аналіз отриманих даних (на основі застосування методик виявлення). 7 Підсумкова комплексна робота (проєкт).
Рекомендована та необхідна література
1. Ґендерні дослідження: прикладні аспекти: монографія/ [В. П.Кравець, Т.В. Говорун, О. М.Кікінежді та ін.]; за наук. ред. В. П.Кравця. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013. – 448 с. 2. Hughes Ch. Developing Reflexivity in Research.- http://www2.warwick.ac.uk/fac/soc/sociology/staff/academicstaff/chughes/hughesc_index/teachingresearchprocess/reflexivity/ 3. Miles M.D., Huberman A.M. Qualitative data analysis. A methods sourcebook. Edition 3: SAGE Publications.- pp. 105-272. 4. Галян І.М. Проективні методики/ Психологія// Психодіагностика. - http://pidruchniki.ws/12281128/psihologiya/proektivni_metodiki 5. Галян І.М. Проективні методики дослідження особистості/ Психологія// Психодіагностика. - http://pidruchniki.ws/15931106/psihologiya/proektivni_metodiki_doslidzhennya_osobistosti
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практична робота, самостійна робота у формі пілотного дослідження
Методи та критерії оцінювання
1. Практичні роботи (6 робіт) із застосуванням конкретних процедурних та методичних операцій в межах якісних методів: РН 1.1, РН 1.2 – 30/18 балів (по 5 максимальних або 3 мінімальні бали за кожну) 2. КР (тест) з тем 1-6: РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1– 10 балів/ 4 бали 3. Підсумковий міні проєкт із застосуванням якісного методу для дослідження гендерної проблематики: РН 2.1, РН 2.2, РН 2.3 – 20 балів/ 14 балів підсумкове оцінювання – іспит: РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра методології та методів соціологічних досліджень
Факультет соціології