Соціальні технології в політиці

Освітня програма: Соціальні технології

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціальні технології в політиці
Код дисципліни
ВБ 2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
1.1 Знати сучасні теоретичні моделі функціонування ринку політики та політичної поведінки 2.1 Вміти розробляти соціологічні індикатори для оцінювання ефективності політики 2.2 Вміти розробляти стратегію соціологічного супроводу політичного процесу, зокрема – електоральної кампанії 2.3 Вміти виявляти, діагностувати та інтерпретувати соціальні проблеми актуального політичного процесу 3.1 Вміти обговорювати, обґрунтовувати і публічно презентувати результати власного дослідження 4.1 Вміти самостійно розробляти соціальні проекти, спрямовані на регулювання соціального й політичного процесів, працювати в експертній команді
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати соціологічні теорії політики, влади і політичної поведінки; 2. Вміти критично аналізувати тексти, здійснювати математико-статистичний аналіз емпіричних даних, формулювати аналітичні висновки; 3. Володіти елементарними навичками ділових комунікацій, а також самостійної дослідницької роботи.
Зміст навчальної дисципліни
1 Соціальні технології в політиці: сутність, види, інституційна специфіка 2 Теоретичні засади соціологічного забезпечення соціально-політичних технологій 3 Технології соціального конструювання політичної реальності: ціннісно-смисловий та ідеологічний виміри 4 Соціологічне забезпечення політичних рішень та формування державної політики 5 Технології політичного аналізу, консультування та управління конфліктами 6 Політичні ринки та політико-маркетингові моделі 7 Соціальні технології розвитку громадянського суспільства 8 Технології управління комунікаційним процесом політичної кампанії 9 Соціальні технології створення іміджу політичного діяча 10 Соціологічні PR технології під час проведення політичних кампаній 11 Технології проведення досліджень у PR та планування виборчих кампаній 12 Ефективність виборчих технологій та їх ресурсне забезпечення 13 Соціальні поствиборчі технології: особливості застосування в практичній діяльності
Рекомендована та необхідна література
Основи політичної соціології: навчальний посібник для студентів соціогуманітарних спеціальностей / М. А. Безносов та ін. Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2015. 252 с. – С 72-154. - Режим доступу: http://ekhnuir.univer.kharkov.ua/handle/123456789/11544 Політичний маркетинг: сутність, функції, проблеми використання / За ред. В. Полторака. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2010. 152 с. – С 32-88,92-104, 120-129. Сурмин Ю., Туленков В. Теория социальных технологий: учебное пособие. К.: МАУП, 2004. 608 с. – С. 200- 301. Соціологічне знання та влада: суперечливі взаємовідносини соціологічних досліджень і політичної практики. К.: Стилос, 2005. 254 с.- С. 70-92. Соціальні технології: заради чого? яким чином? з яким результатом? За ред. В. Подшивалкіної. Одеса: ОНУ ім. І.І. Мечникова, 2015. 546 с. – С 145-172. Соціологія політики: Підручник / За ред. В.А. Полторака та ін. К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2010. – С 35-70.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Відповіді на практичних заняттях РН 1.1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1 – 20/10 балів 2. Виконання завдань самостійної роботи РН 1.1, 2.1, 2.2, 2.3 – 20/10 балів 3. Виконання контрольних робіт РН 1.1, 2.1, 2.2, 2.3 – 10/8 балів 4. Виконання групового проекту, презентація та обговорення РН 1.1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1 - 10/8 балів підсумкове оцінювання: іспит РН 1.1, 2.2, 2.3, 3.1. – максимум 40 балів, мінімум – 24 бали;
Мова викладання
українська