Психологія вищої школи

Освітня програма: Історія України

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 8
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки Психологічні особливості студентського віку Психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО Закономірності утворення та розвитку студентської групи Освітні технології, типи організації навчання Предметну область педагогічної діяльності Розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії Характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи Аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО Творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу уроків
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: базові категорії загальної, соціальної психології, психології розвитку, педагогічної психології, педагогіки, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. 2. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО; творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії; орієнтуватися у закономірностях розвитку студентської групи; долати бар’єри у педагогічному спілкуванні. 3. володіти: застосовувати до кожної із груп суб’єктів навчальної діяльності відповідні положення теорій.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально-виховної роботи у ЗВО. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с. 2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ: ЦНЛ 2019. 472 с. 3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с. 4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. Київ, 2008. 336 с. 5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни: Навчально-методична розробка. Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. 35 с. 6. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: НАІР, 2018. 120 с. 7. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи: підручник. Київ, 2009. 269 с. 8. Trofimov A., Bondar I., Trofimova D., Miliutina K., Riabchych I. Organizational commitment factors: Role of employee work engagement. Espacios, 2017. 38(24), 18.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, семінар, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів,доповідь, залік
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді модуль 1 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.4; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1 – 16/9 балів* 2. Усні відповіді модуль 2 (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН 1.3; РН1.5; РН1.6; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1; РН 4.2 – 12/7 балів 3. Творча самостійна робота: РН1.2; РН 1.3; РН1.5; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН4.1; РН4.2 – 20/10 балів 4. Модульна контрольна робота 1: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН2.1, РН3.1; РН4.1 – 26/17 балів 5. Модульна контрольна робота 2: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.5; РН2.1; РН2.2; РН3.1; РН4.1; – 26/17 балів Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Євгенович Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології