Молекулярно-клітинні основи гістогенезу
Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Молекулярно-клітинні основи гістогенезу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Демонструвати спілкування в
діалоговому режимі з колегами та цільовою
аудиторією, ведення професійної наукової
дискусії, письмово відображувати та
презентувати результати своїх досліджень
українською мовою.
ПР02. Виявляти можливість спілкування
іноземною мовою в діалоговому режимі з
колегами та цільовою аудиторією.
ПР04. Розуміти основні терміни, концепції,
принципи, теорії і закони в галузі
біологічних наук і на межі предметних
галузей.
ПР05. Використовувати знання і
демонструвати дотримання положень
біологічної етики, біологічної безпеки і
біологічного захисту.
ПР06. Застосовувати принципи
систематики, методи виявлення та
ідентифікації неклітинних форм життя,
прокаріот і еукаріот.
ПР07. Демонструвати знання про
структурну організацію біологічних систем
на молекулярному рівні організації.
ПР08. Демонструвати знання
фундаментальних біологічних процесів,
будови та функцій живих організмів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Успішне опанування навчальних дисциплін «Цитологія», «Гістологія»,
«Молекулярна біологія», «Біохімія», «Генетика».
2.Вміння самостійно застосовувати знання з цитології, гістології, молекулярної
біології, біохімії, генетики та ін. дисциплін для рішення конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною
літературою.
3.Володіння базовими навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є базовою цитологічною дисципліною,
покликаною сформувати у здобувача освіти чітке уявлення про механізми гістогенезу
та їхню пластичність за зміни фізіологічного статусу системи у різні періоди
онтогенезу. Вона висвітлює питання закономірностей морфо-функціональних змін
комунікативної системи клітин при зміні їхнього фізіологічного статусу, на різних
стадіях розвитку, у нормі й при патології, що є об’єктом дослідження широкого кола
цитологів і клітинних біологів, а також окреслює коло алгоритмів, методів та
методичних прийомів досліджень, які можуть застосовуватися при постановці
дослідів у суміжних науках та в рамках міждисциплінарних проектів, та які
вимагають глибоких знань з даної дисципліни.
Дисципліна покликана узагальнити уявлення про системність організації живого
і про роль закономірно організованих клітинних систем у формуванні,
функціонуванні й пластичності клітинних і надклітинних угрупувань.
Рекомендована та необхідна література
1. Загальна цитологія і гістологія: навч. посіб. / [М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, Г.В. Островська та
ін.]. – К.: Київський університет, 2010.
2. Alberts, B. Molecular Biology of the Cell. / B. Alberts, A.Johnson, J. Lewis [et al]. – N.Y., 2013.
3. Lodish, H. Molecular cell biology. / H. Lodish, A. Berk, A. Kaiser [et al] – N.Y., 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,
самостійна
робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.5 (блок тем Розділу 1)
– 10 балів/ 5 балів
2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.5 (блок тем Розділу 2)
– 10 балів/ 5 балів
3. Презентації / доповіді - РН 1.1. - 3.2. –10 балів/ 5 балів
4. Усні відповіді / доповнення - РН 1.1. – 3.1. – 10 балів / 5 балів
5. Практичні завдання – РН 1. 1 – 2.5. – 20 балів / 10 балів
- підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Вячеславівна
Скрипник
Кафедра Цитології, гістології та репродуктивної медицини
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра Цитології, гістології та репродуктивної медицини
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”