Старослов’янська мова

Освітня програма: Болгарська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Старослов’янська мова
Код дисципліни
ННД 47
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та болгарською і англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН5.Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН7. Розуміти основні проблеми філології, словянської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції болгарського мовознавства і літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Необхідною умовою доступу до дисципліни «Старослов’янська мова» є такі компетентності студента: Знати: основні відомості про слов’янську мовну галузь; загальну структуру сучасної української мови та інших слов’янських мов; одиниці фонетичного, лексичного, морфологічного, синтаксичного рівнів української та інших слов’янських мов; функції одиниць структурних рівнів української та інших слов’янських мов. Вміти висловлювати власні думки і судження на основі знань із курсів «Вступ до мовознавства» та «Вступ до слов’янської філології»; робити фонетичний, морфемний, морфологічний та синтаксичний аналізи одиниць української мови; визначати семантику багатозначного слова в контексті; Володіти елементарними навичками роботи з навчально-методичними посібниками; пошуку інформації в рекомендованих до опрацювання наукових джерелах; аналізу та порівняння мовних явищ; застосування на практиці здобутих знань (для написання рефератів, модульних контрольних робіт тощо).
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів із походженням старослов’янської мови, її фонетико-фонологічною, лексичною, морфологічною, словотвірною та синтаксичною системами в порівняльно-історичному аспекті на фоні мовних явищ і процесів індоєвропейського та праслов’янського періодів із проєкцією на відповідні мовні факти сучасних слов’янських мов, вироблення умінь і навичок застосовувати здобуті знання у процесі читання, коментування, перекладу і комплексного лінгвістичного аналізу старослов’янських текстів.
Рекомендована та необхідна література
Брайчевський М. Походження слов’янської писемності. – К., 1998. Леута О.І. Старослов’янська мова. – К., 2001. Майборода А.В. Старослов’янська мова. – К., 1972. Станівський М.Ф. Старослов’янська мова. – К., 1983.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекційні та практичні заняття, самостійна робота Форми навчання: усна відповідь, виконання письмових завдань, доповідь з презентацією, письмова модульна робота, індивідуальна робота, консультації, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані здобувачем вищої освіти упродовж семестру, та бали, отримані на іспиті, максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни