Основи мовознавства: синхронія

Освітня програма: Перська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Основи мовознавства: синхронія
Код дисципліни
ННД.13.02.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми перської філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію перської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання української та іноземної мов в обсязі підготовки середньої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити майбутніх філологів східних мов з основами системних знань про синхронічне мовознавство як перший складник базової теорії обраної спеціальності. Дисципліна передбачає поетапне формування знань про синхронічну теорію мовознавства як систему наукових галузей – метатеорії мовознавства, прагматики, синтактики, десигніки; висвітлення базових понять, концепцій, закономірностей синхронічного мовознавства, знання яких необхідне для подальшого оволодіння фахом. Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Вступ до філології» і має суто теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. Атлас української мови: У 3 т. К., 1984–2001. 2. Кочерган М.П. Вступ до мовознавства. Підручник. К., 2000. 3. Кочерган М.П. Загальне мовознавство. Підручник. К., 1999. 4. Лингвистический энциклопедический словарь / Ред. В.Н. Ярцева. М., 1990. 5. Сосюр Ф. де. Курс загальної лінґвістики. К., 1998. 6. Тищенко К.М. Класифікація закономірностей мовознавства // Наук. вісті НТУУ «КПІ». К., 2005. № 2. 7. Тищенко К. Метатеорія мовознавства. К., 2000. 8. Тищенко К.М. Основи мовознавства. Системний підручник. К., 2007. 9. Українська мова. Енциклопедія. К., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів включає виконання письмових завдань, роботу з довідковою літературою, словниками, Інтернет-ресурсами.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється протягом семестру із розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, письмові завдання, самостійні роботи – 36/60 балів; модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів (разом 100 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології