Гормональна регуляція онтогенезу

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Гормональна регуляція онтогенезу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Демонструвати спілкування в діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією, ведення професійної наукової дискусії, письмово відображувати та презентувати результати своїх досліджень українською мовою. ПР03. Використовувати теорії і закони математики, фізики, хімії та інших наук для вирішення завдань сучасної біології. ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР07. Демонструвати знання про структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні організації. ПР08. Демонструвати знання фундаментальних біологічних процесів, будови та функцій живих організмів. ПР10. Встановлювати закономірності взаємодії живих організмів різних форм структурної організації між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їх роль у біосферних процесах біотичної трансформації речовин і енергії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Успішне опанування навчальних дисциплін "Загальна цитологія", "Гістологія", "Молекулярна біологія", "Біологія індивідуального розвитку", «Загальна ембріологія», «Гістофізіологія репродуктивної системи». 2.Вміння самостійно застосовувати знання з цитології, гістології, молекулярної біології, біохімії та ін. дисциплін для розв’язання конкретних науково-практичних задач; вміння працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3.Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
"Гормональна регуляція онтогенезу" – це базова дисципліна, що присвячена вивченню загальних принципів гуморальної регуляції становлення ключових етапів індивідуального розвитку організмів. Дисципліна направлена на формування у студентів чіткого розуміння основних принципів кореляції функціонування різних органів, ініціації морфо-функціональних перетворень відповідно до стадії розвитку організму, реалізації перехресної регуляції в системі внутрішньоорганізменних взаємодій, що лежать в основі процесів розвитку, росту, диференціації та спеціалізації, а також про можливі наслідки розвитку ендокринних порушень різної етіології на різних етапах онтогенезу.
Рекомендована та необхідна література
1. Jameson, L.J. (2016) Harrison’s Endocrinology. 4th edn. McGraw-Hill Education. 2. Kleine, B. and Rossmanith, W. G. (2016) Hormones and the Endocrine System: Textbook of Endocrinology. 1st edn. Springer. 3. Melmed, S. et al. (2019) Williams Textbook of Endocrinology. 14th edn. Elsevier. 4. Norman, A. W. and Henry, H. L. (2014) Hormones. 3rd edn. Academic Press. 5. Norris, D. O. and Carr, J. A. (2013) Vertebrate Endocrinology. 5th edn. Academic Press. 6. Strauss, J. F. and Barbieri, R. L. (2018) Yen & Jaffe’s Reproductive Endocrinology: Physiology, Pathophysiology, and Clinical Management. Elsevier. 7. Боднар, М. П. (ed.) (2017) Ендокринологія: підручник для студентів вищих медичних навчальних закладів IV рівня акредитації. 4-е вид. Вінниця: Нова Книга. 8. Гжегоцький, М. Р. та В.І., Ф. (2005) Фізіологія людини. К: Книга плюс.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 1) – 30 балів/ 15 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 – 2.3 (блок Розділу 2) – 30 балів/ 15 балів 3. Підготовка реферату/презентації/доповіді РН 1.1 – 3.1 – 40 балів / 20 балів - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська