Стратегія збереження біорізноманіття

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Стратегія збереження біорізноманіття
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР4. Розв'язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї. ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії. ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв'язання складних задач біології за невизначених умов і вимог. ПР27. Вміти використовувати існуючі, розробляти та впроваджувати нові методи досліджень та технології для розв'язання конкретної науково-теоретичної та/або прикладної задачі з ботаніки, фізіології та екології рослин.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін "Фізіологія рослин", "Екологічний маркетинг", "Біохімія", "Безпека виробництв та охорона праці в екологічній діяльності"; знання основ морфології, анатомії, фізіології рослин, фітоценології, екології, флорології в рамках нормативних, спеціальних дисциплін та польових практик, що викладались в попередні роки навчання. 2. Вміння самостійно застосовувати знання з екології та фізіології, мікробіології та ін. дисциплін, виконувати лабораторні та практичні роботи, працювати з науково-методичною літературою; вміння ідентифікувати ботанічні об'єкти в об'ємі, що визначений нормативними та спеціальними дисциплінами, що викладались у попередні роки навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна висвітлює основні поняття та принципи екологічного ризику, екологічної безпеки, екологічної оцінки, екологічної експертизи, екологічного аудиту, екологічного страхування; формує комплекс знань про джерела і прояви сучасної екологічної кризи, шляхи подолання, перспективи взаємодії економічних, політичних, державно-правових, технічних та інш. заходів, про природні умови та ресурси, економічну оцінку природних ресурсів, ефективність природоохоронних заходів, основні поняття сталого розвитку; поглиблює почуття відповідальності за стан довкілля, усвідомлення людини як частки природи; її місце у системі інших біологічних дисциплін узгоджується з поняттям про збереження окремих видів рослин, фітоценозів та екосистем у цілому як матеріалу для різносторонніх біологічних досліджень та сталого розвитку природи і суспільства.
Рекомендована та необхідна література
1. Андрієнко Т.Л., Онищенко В.А., Клєстов М.Л., Прядко О.І., Арап Р.Я. Система категорій природно-заповідного фонду України та питання її оптимізації. — Київ: Фітосоціоцентр, 2001. 60с. 2. Екологічний менеджмент: Навчальний посібник / за ред. В.Ф.Семенова, О.Л.Михайлюк. – К.: Знання, 2006. – 366с. 3. Екологічна безпека – запорука сталого розвитку України. Студії з україністики / М.М.Мусієнко. — К.:Либідь, 2004. – С.294-313. 4. Екологічне право України / за ред. А.П. Гетьмана і М.В. Шульги. – Х. : Право, 2005. – 384 с. 5. Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» // Відомості Верховної Ради України (ВВР). — 1991. – No 41. – С.546.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з 1-ї теми (дистанційно): РН 1.1-2.3 – 14 балів/7 балів. 2. Оцінювання виконання лабораторних робіт з 1-ї теми: PH 2.1-2.3 – 10 балів/5 балів. 3. Контрольна з 2-ї теми (дистанційно): РН 1.1- 2.3 – 16 балів/8 балів. 4. Оцінювання виконання лабораторних робіт з 2-ї теми: PH 2.1-2.3 – 10 балів/5 балів. 5. Презентації/доповіді: РН 3.1, 4.1 – 10 балів/5 балів. - підсумкове оцінювання:
Мова викладання
Українською