Психологія розвитку
Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Психологія розвитку
Код дисципліни
ОК 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати психологічну структуру, вікові особливості та детермінанти ефективного розвитку особистості.
Знати науковий зміст вікових особливостей періодизації щодо розвитку людини в онтогенезі.
Знати етичні принципи проведення прикладних досліджень прикладних психології розвитку.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: понятійно-категоріальний апарат психології розвитку; основні та додаткові сучасні методи дослідження цієї галузі наукового знання; психологічні моделі психічного розвитку; особливості вітчизняних та зарубіжних підходів до наукового розуміння розвитку, закономірностей та методів ефективного розвитку особистості; науковий зміст вікової періодизації онтогенезу людини; психологічну структуру, вікові особливості та детермінанти ефективного розвитку особистості.
Вміти: здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів психології розвитку; використовувати основні методичні засоби дослідження практичних психолого-педагогічних проблем в індивідуальній практиці; застосовувати здобуті знання, вміння та навички з метою аналізу психолого-педагогічних проблем суб’єктів розвитку.
Зміст навчальної дисципліни
МОДУЛЬ1. Психологія розвитку як навчальна дисципліна та наукова проблема.
МОДУЛЬ 2. Психологія дитинства.
МОДУЛЬ 2. Психологія дорослості.
Загальний обсяг 150 год., в тому числі:
Лекцій – 16 год.
Семінари – 0 год.
Практичні – 6 год.
Самостійна робота - 128 год.
Рекомендована та необхідна література
Гальцева Т. Л. навчальна самоефекутивуність дорослих: витоки, психологічні механізми, детермінанти: монографія. К. : Хай-Тек прес, 2017. 384 с.
Власова О. І. Вікові особливості інформальної соціалізації особистості. Монографія. Дніпро: Середняк Т. К., 2019. 412 с.
Власова О. І. Психологія розвитку соціальних здібностей особистості в онтогенезі (повний онтогенез) Наукова монографія. Ottava: AGC (Accent Graphics Communications). 2019. 377с.
Крайніков Е. В. Психологія розвитку : Словник-довідник. К. : Арістей, 2004. 260 с.
Кутішенко В. П., Ставицька С. О. Психологія розвитку та вікова психологія: Практикум. К.: Каравела, 2009. 447 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Доповіді, тести, бліц-опитування, творчі завдання, презентації, аналіз Case Study, виконання розробки проекту дослідження творчості.
Семестрове оцінювання: оцінку за роботу впродовж семестру формують бали, отримані здобувачем у процесі засвоєння матеріалу з усіх 8 тем п’ятьох змістових модулях, виконання завдань для самостійної роботи та індивідуальних творчих робіт, презентацій під час проведення семінарських занять. Максимальна можлива кількість балів за роботу протягом семестру – 60 балів.
Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Михайлівна
Траверсе
Кафедра соціальної психології
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра соціальної психології
Факультет психології