Психологія розвитку

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія розвитку
Код дисципліни
ОК 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати психологічну структуру, вікові особливості та детермінанти ефективного розвитку особистості. Знати науковий зміст вікових особливостей періодизації щодо розвитку людини в онтогенезі. Знати етичні принципи проведення прикладних досліджень прикладних психології розвитку.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: понятійно-категоріальний апарат психології розвитку; основні та додаткові сучасні методи дослідження цієї галузі наукового знання; психологічні моделі психічного розвитку; особливості вітчизняних та зарубіжних підходів до наукового розуміння розвитку, закономірностей та методів ефективного розвитку особистості; науковий зміст вікової періодизації онтогенезу людини; психологічну структуру, вікові особливості та детермінанти ефективного розвитку особистості. Вміти: здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів психології розвитку; використовувати основні методичні засоби дослідження практичних психолого-педагогічних проблем в індивідуальній практиці; застосовувати здобуті знання, вміння та навички з метою аналізу психолого-педагогічних проблем суб’єктів розвитку.
Зміст навчальної дисципліни
МОДУЛЬ1. Психологія розвитку як навчальна дисципліна та наукова проблема. МОДУЛЬ 2. Психологія дитинства. МОДУЛЬ 2. Психологія дорослості. Загальний обсяг 150 год., в тому числі: Лекцій – 16 год. Семінари – 0 год. Практичні – 6 год. Самостійна робота - 128 год.
Рекомендована та необхідна література
Гальцева Т. Л. навчальна самоефекутивуність дорослих: витоки, психологічні механізми, детермінанти: монографія. К. : Хай-Тек прес, 2017. 384 с. Власова О. І. Вікові особливості інформальної соціалізації особистості. Монографія. Дніпро: Середняк Т. К., 2019. 412 с. Власова О. І. Психологія розвитку соціальних здібностей особистості в онтогенезі (повний онтогенез)  Наукова монографія. Ottava: AGC (Accent Graphics Communications). 2019. 377с. Крайніков Е. В. Психологія розвитку : Словник-довідник. К. : Арістей, 2004. 260 с. Кутішенко В. П., Ставицька С. О. Психологія розвитку та вікова психологія: Практикум. К.: Каравела, 2009. 447 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Доповіді, тести, бліц-опитування, творчі завдання, презентації, аналіз Case Study, виконання розробки проекту дослідження творчості. Семестрове оцінювання: оцінку за роботу впродовж семестру формують бали, отримані здобувачем у процесі засвоєння матеріалу з усіх 8 тем п’ятьох змістових модулях, виконання завдань для самостійної роботи та індивідуальних творчих робіт, презентацій під час проведення семінарських занять. Максимальна можлива кількість балів за роботу протягом семестру – 60 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Михайлівна Траверсе
Кафедра соціальної психології
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної психології
Факультет психології