Практична арахноентомологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Практична арахноентомологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР5. Аналізувати та оцінювати вплив досягнень біології на розвиток суспільства. ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення. ПР13. Дотримуватися основних правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту, оцінювати ризики застосування новітніх біологічних, біотехнологічних і медико-біологічних методів та технологій, визначати потенційно небезпечні організми чи виробничі процеси, що можуть створювати загрозу виникнення надзвичайних ситуацій. ПР19. Вирішувати науково-теоретичні, науково-дослідні та прикладні задачі біології відповідними методами. ПР25. Вміти використовувати існуючі, розробляти та впроваджувати нові методи досліджень та технології для розв’язання конкретної науково-теоретичної та/або прикладної задачі з зоології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати характерні морфо-біологічні та екологічні особливості різних представників типу Членистоногі. 2. Вміти визначати певні таксономічні групи членистоногих за спеціалізованими визначниками; виготовити тимчасові та постійні препарати тварин. 3. Володіти елементарними навичками користування спеціалізованими комп’ютерними програмами для представлення даних в текстовому форматі, пошуку й аналізу інформації у спеціалізованих фахових журналах та мережі Інтернет
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Практична арахноентомологія» є складовою програми професійної підготовки фахівців освітнього рівня «Магістр» за освітньою програмою «Біологія». В результаті вивчення вибіркової дисципліни «Практична арахноентомологія» студенти будуть знати: основні групи шкідливих організмів – представників типу Членистоногі; біологічні та екологічні особливості шкідників, які сприяють виникненню спалахів їх чисельності; способи моніторингу чисельності популяції шкідника; основні групи організмів, які застосовують у біологічній боротьбі зі шкідливими організмами; як спланувати комплексну програму зі зниження чисельності шкідника та оцінити її ефективність; функціональну роль окремих груп членистоногих у здійсненні процесів біопошкодження; методи виявлення біопошкоджень, спричинених тваринами; основні методи захисту сировини, продовольчих та непродовольчих товарів, музейних колекцій, будівель, від ушкодження різними тваринами
Рекомендована та необхідна література
1. Матушкіна Н.О. (2013) Порівняльна анатомія тварин. Сегментація евтрохофорних тварин. Методичні вказівки для студентів біологічних спеціальностей (електронне видання).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самост. робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: РН 1.1-2.2 – 20 балів / 10 балів. 2. Контрольна робота 2: РН 1.1- 2.2 – 20 балів / 10 балів. 3. Презентації / доповіді: РН 1.1,1.2, 3.1, 4.1 – 20 балів / 10 балів. Підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська