Сучасні проблеми біомедицини і фармакології

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Сучасні проблеми біомедицини і фармакології
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Володіти державною та іноземною мовами на рівні, достатньому для спілкування з професійних питань та презентації результатів власних досліджень. ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації. ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменному, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень. ПР9. Планувати наукові дослідження, обирати ефективні методи дослідження та їх матеріальне забезпечення. ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв’язання складних задач біології за невизначених умов і вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів "Біологія клітини", "Молекулярна біологія", "Біохімія", "Фізіологія людини та тварин", "Мікробіологія", "Імунологія", "Вірусологія", "Загальна генетика". 2. Вміти самостійно застосовувати знання з молекулярної біології, біохімії, мікробіології та ін. дисциплін, виконувати лабораторні та практичні роботи, працювати з науково-методичною літературою. 3. Володіти елементарними навичками роботи з матеріалами та обладнанням, що використовуються в біологічній та клінічній лабораторіях.
Зміст навчальної дисципліни
"Сучасні проблеми біомедицини і фармакології" – це інтегральна наука, що виникла на стику біологічних і медичних наук. Біомедицина включає накопичені знання і дослідження, що в тій чи іншій мірі є загальними для медицини, ветеринарії, стоматології і фундаментальним біологічним наукам, таким як хімія, біологічна хімія, біологія, гістологія, генетика, ембріологія, анатомія, фізіологія, патологія, зоологія, ботаніка, мікробіологія. Біомедицина зайнята теорією і дослідженнями в медицині і не займається практикою медицини. Результати біомедицини дають можливість появі нових лікарських засобів, індукованих стовбурових клітин для клітинної терапії, більш глибоким, молекулярним механізмам патогенезу захворювань, тим самим створюючи підґрунтя для всіх медичних напрямків, діагностики і лікування. Біомедицина стимулює розвиток фармакології, напроти, вирішення сучасних проблем фармакології забезпечує вирішення ряду проблем біомедицини.
Рекомендована та необхідна література
Лизогуб В.Г., Богдан Т.В., Шараєва М.Л., Крайдашенко О.В., Волошина О.О. Побічні дії лікарських засобів. – Київ, 2013. – 137 с. Стефанов О.В. Доклінічні дослідження лікарських засобів. Методичні рекомендації. – Київ: Авіцена, 2001. – 528 с. Чекман И.С. Нанотехнологии, наномедицина, нанофармакология, нанофармация: внедрение результатов в медицинскую практику. Лекції. – Проблеми ендокринної патології. – 2014. - № 1. – С. 80-94. Чекман І.С. Нанофармакологія. – Київ, 2009. Штриголь С. Ю. Оригінальні та генеричні лікарські засоби [Електронний ресурс] / С. Ю. Штриголь, О. В. Товчига. – Режим доступу: http://www.researchgate.net/profile/Olga_Tovchiga/publication/236117563_BRAND_AND_GENERIC_DRUGS/links/0c9605161a7d4b9535000000.pdf.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, Семінарські заняття, Практичні заняття, Самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1; 1.2. – 20 балів/ 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.3; 1.4 – 20 балів/ 10 балів 3. Звіти з практичних занять – РН 2.1; 2.2; 3.1 – 9 балів/ 4,5 бали 4. Презентації – РН 4.2 – 6 балів/ 3 бали 5. Контрольна робота - РН 4.1 – 5 балів/ 2,5 бали - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фундаментальної медицини
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”