Основи управлінського консультування в охороні здоров’я
Освітня програма: Менеджмент організацій охорони здоров'я ОС Магістр
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Основи управлінського консультування в охороні здоров’я
Код дисципліни
ВКС.5.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН1.Знати: 1.Предмет, систему та осн. поняття, види, зміст, концепції розвитку управл .консультування; 2.Сутність та складові маркет. середовища ЗОЗ; фактори, критерії, процес оцінки, процедуру сегментації ринку; 3.Складові управл. консультування; концепцію ЖЦТ; напрями реалізації маркет. цінової політики; елементи системи маркет. комунікацій ЗОЗ; РН 2.Вміти: 1.Здійснити компл.аналіз маркет. середовища; визначити осн.напрями та цілі маркет. досліджень ринку, стратегії розвитку ЗОЗ; 2.Здійснити сегментацію ринку, обрати і обгрунтувати стратегію охоплення цільових сегментів; РН3.Навички визначати потребу оновлення послуг ЗОЗ, пропонувати маркетингові стратегії підтримки її на окремих етапах життєвого циклу; управляти процесом розробки нових товарів (послуг); вибирати канал розподілу; формувати інструментарій управл. консул-ння; коригуваи ціни на товари; РН 4.Здатність до управл. консультування, аналізувати й структурувати проблеми, приймати і реалізовувати ефект. управл.рішення в ЗОЗ.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основи «Управління маркетинговою діяльністю організацій охорони здоров’я», «Стратегічне управління медичними закладами», «Прийняття управлінських рішень», «Управлінський облік». Зокрема, володіти знанням особливостей функціонування ринку консалт. послуг і ринкової поведінки консалт. компаній в охороні здоров’я; сутності і принципів формування її кадр. і маркетинг. політики; моделі консультування і принципи орг-ції консульт. процесу; зміст консульт. роботи на основних етапах консультування; метод. підходи та інструментарії проведення аналізу проблематики сфери охорони здоров’я; методолог. підходи щодо формування консалт. рекомендацій та принципів їх впровадження; методи оцінки результативності консультування. 2. Вміти розраховувати економ. показники, обробляти статист. дані, аналізувати статист. інформацію. 3. Володіти елементарними навичками: математ. моделювання, прогнозування, користування MicrosoftOfficeWord, MicrosoftOfficeExcel, MicrosoftPowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
НД окреслена двлма змістовими модулями: М1. Ринок управлінського консультування - ТЕМИ 1-4 (1. Мета, предмет і завдання вивчення дисципліни. Цілі та основні завдання управлінського консультування. Внутрішнє та зовнішнє консультування, та їх характеристика; 2. Основні причини залучення консультантів до вирішення управлінських проблем організації. Моделі консультування: «експерт-клієнт», «доктор-пацієнт», «співробітництво». Умови використання моделей різних видів; 3. Технологія консультування; 4. Діагностика клієнтської організації та розробка консультаційних пропозицій Підготовка до консультування та попередня діагностика клієнта. Методи попереднього діагностування); М 2. Технологія консультування - тема 5. Розробка і презентація консультаційних рекомендацій Формування консультаційних рекомендацій. Мета та етапи розробки консультаційних рекомендацій.
Рекомендована та необхідна література
1.Іванова Л. О. Маркетинг послуг: навч. посіб./Л.О. Іванова, Б.Б. Семак, О.М. Вовчанська.– Львів: В-во Львів. торг.о-економ. ун-ту, 2018. – 508 с. 2.Маркетинг: навч.-метод. посіб./ А.Ф. Бондаренко, В.П. Гордієнко, О.О. Дутченко.–Суми: Сумс. держ. ун-тет, 2018.– 99 с. 3.Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового /Ф.Котлер, Г. Картаджайя, Ї. Сетьяван.– К.: Вид. група КМ-Букс, 2019.– 224 с. 4.Фірсова С. Г. Маркетинг: навч. посіб./С. Г. Фірсова.– Житомир: В-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013.–324 с. 5.Фірсова С.Г. Маркетинг: практикум. К.: КНУ ім.Т. Шевченка, 2011.–287 с. 6.Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: дослідження, сегментування, прогнозування: Навч. посіб.––К.: Атіка, 2010.– 240 с. 7.Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: Навч. посіб./С.Г. Фірсова.–ТОВ «Ніланд-ЛТД»,2017.–152 с. 8.Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Менеджер-ерудит: навч.посіб. К.: КНУ ім.Т. Шевченка, 2016. Вип. 2.–50 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні та семінарські заняття, самостійна робота, дискусія, розгляд практичних завдань, проведення ділової гри, розгляд практичних ситуацій, розгляд ситуаційних завдань, розрахунково-аналітичні завдання, групові та індивідуальні самостійні завдання з елементами дискусії, есе, реферати, тестові завдання, письмові контрольні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, усне виконання практичних завдань з елементами дискусії під час семінарських занять; письмове виконання, презентація та захист розрахунково-аналітичних, групових та індивідуальних самостійних завдань, ситуаційних, тестових, творчих індивідуальних завдань, рефератів, есе; письмові/усні контрольні роботи; письмове виконання, наявність конспекту лекцій і відвідування семінарських занять.
Результат навчання здобувача оцінюється за єдиною 100-бальною шкалою. Мінімальним позитивним рівнем оцінки є 60 балів.
Семестровий контроль оцінюється у 36-60 балів. Підсумкове оцінювання: залік - 24-40 балів. За результатами заліку та роботи упродовж вивчення дисципліни здобувачу освіти виставляється оцінка за шкалою відповідності: зараховано - 60-100, не зараховано - 0-59 балів (згідно системи ECTS).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Миколаївна
Кустова
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти