Педагогіка та психологія вищої школи. Методика викладання профільних дисциплін у ЗВО

Освітня програма: Географія рекреації та туризму. Магістр

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка та психологія вищої школи. Методика викладання профільних дисциплін у ЗВО
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Р07. Володіти фахово-орієнтованими знаннями та навичками, брати участь у розробленні програм та стратегій міського та регіонального розвитку, плануванні територій різного ієрархічного рівня та вміти застосовувати фахово-орієнтовані знання у професійній освітній діяльності. Р13. Здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти, знати методи та розробляти необхідне для цього навчальнометодичне та інформаційне забезпечення. Р16. Володіти базовими знаннями педагогіки та психології вищої школи, прийомами педагогічної майстерності і застосовувати ці навички у розробці та викладанні дисциплін фахового спрямування
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати загальні основи філософії, етики та інших дисциплін гуманітарного циклу. 2. Вміти працювати з науковими джерелами інформації, вміти їх аналізувати, робити висновки та будувати гіпотези й припущення.
Зміст навчальної дисципліни
дисципліна спрямована на опанування загальнотеоретичних положень психологічної науки та основ практики застосування психологічних знань в навчально-виховному процесі з дітьми та дорослими. Слухачі курсу вивчають психічні явища в житті людини, методи їх вивчення. Окремі теми присвячено вивченню когнітивної та афективної сфер особистості, закономірностям функціонування психічних процесів, структурі особистості. Низка тем присвячена вивченню особливостей психічного розвитку особистості, задачам, особливостям розвитку на різних вікових етапах, зокрема фокусом уваги є дитячий та підлітковий вік. Вивчається вплив виховання та навчальної діяльності на психічний розвиток особистості учня.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія. Київ : Либідь. 2006. 400 с. 2. Власова О.І., Марушкевич А.А. Основи психології та педагогіки. Київ, 2010. 3.Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка: підручник. К.: ВПЦ «Київський університет», 2019. 4.Марушкевич А.А., Спіцин Є.С., Кошечко Н.В. Педагогіка (в структурно-логічних схемах та таблицях): навчальний посібник. К.: ТОВ «Центр поліграфії «КОМПРИНТ», 2020. 5. Коваленко А.Б., Корнєв М.Н. Соціальна психологія. Київ : Геопринт, 2006. 400 с. 6.Психологія : підручник для студентів вищих навчальних закладів / кол. авторів; за ред. І.Ф. Романіка. Харків : Фоліо, 2021. 863 с 7. Психологія / Ю.Л. Трофімов та ін. ; за ред. Ю. Л. Трофімова. Київ : Либідь, 2001. 558 с. .
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Заняття проводяться у вигляді лекцій, практичних занять, розв’язування конкретних задач та ситуацій, передбачено виконання індивідуального завдання, що виконується у форматі презентації. Завершується дисципліна – заліком. Підсумкове оцінювання у формі заліку: максимальна кількість балів на заліку - 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Алла Адамівна Марушкевич
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології