Статистичні методи обробки метеорологічних даних. Редакція 2019
Освітня програма: Метеорологія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Статистичні методи обробки метеорологічних даних. Редакція 2019
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 22.
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            Збирати, обробляти та аналізувати
інформацію в області наук про Землю (ПР-1) 
Вміти виконувати дослідження атмосфери та інших геосфер за допомогою кількісних методів аналізу. (ПР-9)
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1. Успішне опанування  курсу з фізики, математики, інформатики та загальної метеорології.
2. Знання теоретичних основ метеорології, законів фізики, зокрема, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами та процесами, що відбуваються в атмосфері. Володіння основними законами та закономірностями сучасної метеорології. 
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Дисципліна присвячена вивченню основних  статистичних методів, що застосовуються при обробці первинної метеорологічної інформації. Курс складається з чотирьох змістових модулів.
 Перший – «Статистична оцінка параметрів розподілу рядів метеорологічних спостережень», розглядає основні методи статистичного аналізу: статистичні спостереження, зведення та групування даних, аналіз варіаційних та динамічних рядів розподілу, методи аналізу структури сукупності, аналіз взаємозв’язків в метеорологічних явищах. 
Другий модуль «Лінійне та нелінійне багатомірне моделювання взаємозв’язків» розглядає поняття і заходи статистичного моделювання, основи регресійного аналізу, перевірка гіпотез і статистична  оцінка коефіцієнтів регресії, поняття мультиколінеарності і гетероскедастичності, сутність  автокореляції часових рядів. 
Третій модуль «Класифікаційний аналіз з навчанням та без навчання»  розглядає дискримінантний аналіз та загальні моделі дискримінантного аналізу; кластерний аналіз, дерева класифікації та їх властивості.     
Четвертий модуль «Аналіз часових рядів метеорологічних спостережень» розглядає модель інтегрованого ковзного середнього, експоненціальне згладжування  та прогнозування; спектральний аналіз.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.Школьний Е.П., Гончарова Л.Д. Миротворська Н.К. Методи обробки та аналізу гідрометеорологічної інформації.Одеса:2000
2. Dommenget Dietmar. An Introduction to Statistical Analysis in Climate Research. Lecture notes (textbook) for the statistic lecture revised, but unfinished. Monash University, Australia. 2015.- 233p.
3. Perez Melo, Sergio, "Statistical Analysis of Meteorological Data" (2014). FIU Electronic Theses and Dissertations. https://digitalcommons.fiu.edu/etd/1527
4. Wilks D.S. STATISTICAL METHODS IN THE ATMOSPHERIC SCIENCES
Second Edition.Department of Earth and Atmospheric Sciences Cornell University, 2006. - 611p. 
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекції, практичні роботи
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Оцінювання здійснюється впродовж семестру з усіх видів робіт, включаючи і самостійну роботу та виконання індивідуальних завдань.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни