Навчальна практика 1. Польова комплексна фізико-географічна та топогеодезична. Редакція 2021

Освітня програма: Метеорологія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна практика 1. Польова комплексна фізико-географічна та топогеодезична. Редакція 2021
Код дисципліни
ОК 30.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. ПР05. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження процесів в атмосфері та інших геосферах. ПР08. Обґрунтовувати вибір та використовувати польові та лабораторні методи для аналізу природних та антропогенних систем і об’єктів. ПР11. Впорядковувати і узагальнювати матеріали польових та лабораторних досліджень. ПР15. Вміти обирати оптимальні методи та інструментальні засоби для проведення досліджень, збору та обробки даних. ПР20. Вміти діяти професійно, безпечно та толерантно у складних форс-мажорних обставинах, в різних природних, соціально-економічних та етнокультурних умовах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування навчальних дисциплін: Метеорологія, Ґрунтознавство, Гідрологія, Картографія, Геологія
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна практика складається з трьох етапів: 1) ознайомчо-підготовчого; 2) основного - маршрутного; 3) камерального (заключного). На першому етапі практики викладач знайомить студентів із маршрутом та програмою практики, читає їм ознайомчу лекцію, консультує з питань ефективної організації експедиційних польових досліджень, проводить інструктаж з техніки безпеки тощо. Також на підготовчому етапі практики розробляється детальний маршрут і проводиться його комплексний географічний аналіз згідно визначеного плану, намічаються об’єкти польових спостережень, місця закладення ґрунтових розрізів. Обов’язково проводиться інструктаж щодо форми одягу, спорядження та техніки безпеки при проходженні маршрутів. Маршрутний етап практики проводиться згідно визначеного плану. Під час цього етапу відбувається ознайомлення із особливостями природних і антропогенних ландшафтів місця проведення практики, детально вивчаються фізико-географічні, соціально-географічні і економіко-географічні особливості вибраних об’єктів, проводяться польові дослідження. Обов’язковим елементом кожного маршруту є лекція, в якій окреслюються головні питання, які будуть проілюстровані у подальшому маршруті. Маршрути здійснюються пішки в радіальних від заповідника напрямках та на автобусі до віддалених ґрунтових розрізів. Протягом маршрутів студенти ведуть польовий щоденник, у який занотовують усі проведені польові дослідження, здійснюють опис досліджуваних об’єктів, роблять мікромоноліти ґрунтових розрізів, здобувають практичні навички відбору ґрунтових зразків для аналітичних робіт. Практика завершується камеральним періодом, під час якого студенти опрацьовують зібраний польовий матеріал, систематизують і узагальнюють його, роблять обґрунтовані висновки. Завершується практика оформленням звіту, який захищається на кафедрі згідно плану.
Рекомендована та необхідна література
1. Аріон О.В., Удовиченко В.В. Літня польова ґрунтознавчо-біогеографічна практика: Навчально-методичний посібник. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2011. 176 с. 2. Бортник С.Ю., Погорільчук Н.М., Ковтонюк О.В. Методи польових геоморфологічних досліджень. Вивчення рельєфу та рельєфоутворюючих відкладів. Київ: Прінт-сервіс, 2015. 165 с. 3. Вишневський В.І. Річки і водойми України. Стан і використання: Монографія. Київ: Віпол, 2000. 376 с. 4. Водчиць О.Г., Затула В.І. Основи метеорології і кліматології. Київ: НАУ, 2017. 360 с. 5. Гнатенко О.Ф., Капштик М.В., Петренко Л.Р., Вітвіцький С.В. Грунтознавство з основами геології. Навчальний посібник. Київ: Оранта, 2005. 648 с. 6. Гребінь В.В. Сучасний водний режим річок України (ландшафтно-гідрологічний аналіз). Київ: Ніка-Центр, 2010. 316 с. 7. Гребінь В.В., Хільчевський В.К., Сташук В.А. та ін. Водний фонд України. Штучні водойми. Водосховища і ставки. Київ: Інтерпрес ЛТД, 2014. 164 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами проходження маршрутно-польової частини практики та участі у камеральних роботах, зокрема у підготовці, оформленні та захисті підсумкового звіту (диференційованого заліку).
Методи та критерії оцінювання
- поточне оцінювання: кількість балів, що отримує студент протягом терміну проходження практики, є сумою балів, що були отримані при оцінюванні: 1) усних відповідей та виконанні практичних завдань під час маршрутів; 2) ведення польового щоденника; 3) участі у підготовці та оформленні звіту. - підсумкове оцінювання у формі заліку відбувається у вигляді захисту підсумкового звіту. Максимальна кількість балів, отримана на заліку – 40 балів, мінімальна кількість балів, що додаються до поточних – 27 бали. - умови допуску до заліку: студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів, до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску – 33 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни