ФЕОДАЛЬНЕ МІСТО УКРАЇНИ-РУСИ VІ–ХІІІ СТ.
Освітня програма: Історія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            ФЕОДАЛЬНЕ МІСТО УКРАЇНИ-РУСИ VІ–ХІІІ СТ.
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВК 2.1
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            Розуміння застосовуваних способів та методів аналізу матеріалів дослідження
Знати основні етапи розвитку міст Русі та містогенезу в ІХ-ХІІІ ст.
Здатність збирати й інтерпретувати відповідні дані
Аналізувати складності в межах спеціалізації для донесення суджень, які відбивають відповідні проблеми створення, формування та розвитку міст
Навички та вміння розробляти і виконувати тематичні дослідження, інтерпретувати дані і робити висновки
Здатність критично використовувати наукові дані та інші історичні джерела інформації
Здійснювати моделювання та аналіз з метою детального вивчення і дослідження питань феодального міста
        
    
            Форма навчання
        
        
            Заочна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            знати:
1.1. основні проблеми та напрямки досліджень історії феодальних міст Русі-України в ІХ–ХІІІ ст. розглянуті у сучасній вітчизняній та зарубіжній історіографії, методи і методологічні підходи у їхньому вивченні;
1.2 основні етапи історичного розвитку феодального міста Русі; історію формування феодального міста та містогенезу Русі на теренах України в ІХ–ХІІІ ст.
вміти:
2.1 використовувати сучасні методи історичного пізнання, історичний термінологічно-понятійний апарат; визначати сутність, природу та ґенезу історичних явищ, здійснювати їх аналіз та узагальнення, з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки історичних подій і процесів;
2.2 самостійно працювати з джерелами по означеній проблематиці, мати навики наукового аналізу історичних джерел, документів, наукової літератури.
3.1 Володіти елементарними навичками класифікації джерел, встановлення причинно-наслідкових зв’язків
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            однією з соціально-економічних тенденцій розвитку населення ІХ–ХІІІ ст. на теренах України виступає прискорений процес створення, формування і розбудови міст, як центрів влади, ремесла, торгівлі і духовного життя. Прискіплива увага потрібна для з’ясування всіх різноманітних обставин перетворення селищ, городищ, замків східних слов’ян на повноцінні адміністративні і економічні центри племен, регіонів, князівств. Власне, тогочасний розвиток суспільства сприяв прискореному розвиткові середньовічної моделі міст у зв’язку з формуванням державності на території України. Найінформативнішою частиною курсу є описи різнотипових міст Русі розроблені дослідниками по результатах археологічних розкопок.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.	Археология СССР с древнейших времен до средневековья: в 20 т. – Древняя Русь: город, замок, село / Г.В. Борисевич, В.П. Даркевич, А.Н. Кирпичников и др.; отв. ред. А.В. Чернецов. – М., 1985.
2.	Археология СССР с древнейших времен до средневековья: в 20 т. – Древняя Русь. Быт и культура / отв. ред. Б.А. Колчин, Т.И. Макарова. – М., 1997.
3.	Булкин В.А. Археология и вопросы генезиса древнерусского города: трудности и перспективы // Старожитності Русі-України. – К., 1994.
4.	Галицько-Волинський літопис / Дослідження. Текст. Коментар / за ред. М.Ф. Котляра. – К., 2002.
5.	Город в средневековой цивилизации Западной Европы. – Т. 1-3. – М., 1999 – 2000.
6.	Горский А.А. Русские земли в ХІІІ-XIV веках: Пути политического развития. – М., 1996.
7.	Грушевський М.С. Історія України-Руси. – Т.І-ІІІ. – К., 1991-1993.
8.	Давня історія України: у 3 т. – Т. 3: Слов’яно-руська доба – К., 2000. 
9.	Древняя Русь в свете зарубежных источников. / Под ред. Е.А. Мельниковой. – М., 1999.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            лекція, самостійна робота, опитування  ЗМ, реферат на обрану тему, участь у дискусіях, іспит
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота 1 (тест), РН1.1 –1.2: 20 балів/ 12 балів*.
2. Контрольна робота 2 (два питання), РН2.1 – 2.2:  – 20 балів/ 12 балів.
3. Самостійна робота. Реферат, РН3.1: 20 балів/ 12 балів.
4. Підсумкова контрольна робота: залік – 40 балів/ 24 бали.
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
підсумкове оцінювання - іспит
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Леонід
                            Петрович
                            Могильний
                        
                        
                            Кафедра давньої та нової історії України 
Історичний факультет
                    Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра давньої та нової історії України
                    
                    
                        Історичний факультет