Національний архівний фонд України

Освітня програма: Архівістика та управління документацією

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Національний архівний фонд України
Код дисципліни
ОК 14.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні етапи та правові засади формування Національного архівного фонду України Знати основи організації документів та джерела формування НАФ Знати основні принципи і правила фондування документів НАФ Вміти застосовувати положення нормативних документів під час аналізу та роботи з документами НАФ Вміти визначати критерії цінності документів, здійснювати оцінку змісту, зовнішніх ознак, історико-культурного та інформаційного значення документів НАФ Вміти користуватися електронними ресурсами та архівними інформаційно-пошуковими базами даних
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні періоди в історії архівів та архівної справи, теоретичні засади архівознавства, його джерельну базу, понятійно-термінологічний апарат. 2. Вміти здійснювати пошук, аналіз та синтез документної інформації. 3. Володіти навичками роботи з науково-довідковим апаратом архівів, інформаційно-пошуковими базами даних і он-лайн ресурсами.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з основними етапами та правовими засадами формування Національного архівного фонду України. Формування знань про основи організації документів НАФ, основні принципи і правила фондування документів. Засвоєння студентами засад і принципів організації зберігання та використання документів, вивчення порядку користування документами НАФ, ознайомлення з основами роботи з писемними, аудіовізуальними документами, особовими архівними фондами, інформаційно-пошуковими базами даних на документи Національного архівного фонду України.
Рекомендована та необхідна література
1. Боряк Г.В. Сукупна архівна спадщина України: до проблеми змісту понять Державного та Національного архівного фонду // Архіви України. 1995. № 4–5. С. 42–61. URL: https://au.archives.gov.ua/index.php/au/issue/view/83/30 2. Драгомірова Л. Національний архівний фонд: нормативно-правове поле формування та функціонування // Архіви України. 2004. № 4–6. С.22–36. URL: https://cutt.ly/DCb7XFT 3. Кисельова Л. А. До проблеми формування Державного реєстру унікальних документів Національного архівного фонду // Архіви України. – 2011. – № 1. – С. 90–98. 4. Кулешов С. До проблеми віднесення документів Національного архівного фонду до унікальних // Cтудії з архівної справи та документознавства. – К., 2008. – Т. 16. – С. 15–29. 5. Новохатський К. Межі Національного архівного фонду // Архівознавство. Археографія. Джерелознавство: Між від. зб. наук. праць. – К., 2001. – Вип. 4.– С.173–180.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінари, самостійна робота, контрольна робота, індивідуальне завдання, іспит
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.2. — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 2.1., 2.2.— 10 балів/ 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.1. - 10 балів/ 6 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 2.2, 2.3 - 10 балів/ 6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1, 1.2, 1.3 - 10 балів/ 6 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 2.1, 2.2, 2.3 - 10 балів/ 6 балів. максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання: форма оцінювання – іспит; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів
Мова викладання
Українською

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра архівознавства та спеціальних галузей історичної науки
Історичний факультет