Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК 3.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати методологію і методи дослідження педагогічних явищ і фактів. Знати предмет і завдання педагогіки вищої школи, а також систему вищої освіти в Україні. Знати дидактику вищої школи, процес навчання. порядок визначення змісту вищої освіти. Знати форми організації, методи навчання у вищій школі, сучасні освітні технології. Знати систему діагностики знань і умінь студентів у закладі вищої освіти. Знати виховні технології, планування і організацію виховних справ.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Педагогіка», «Психологія»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
розкриваються механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання, в результаті чого відбувається формування у неї педагогічного мислення, умінь аналізу педагогічної дійсності, свідоме оволодіння професійно-педагогічними вміннями та навичками. Висвітлюються аспекти педагогічної діяльності у закладах вищої освіти як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності: практичної діяльності викладача з навчання і виховання людини; методичної діяльності фахівця з викладання матеріалів педагогічної науки педагогічним працівникам різних установ; управлінської діяльності керівників освітньої системи; науково-педагогічної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія: Підручник для студ., асп. та мол. викл. вузів. – К.: Либідь, 1998. – 558 с. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посібник для студентів магістратури. – Житомир, 2003. – 232 с. 3. Галузинський В. М., Євтух М. Б. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні: Навч. посіб. для викл. та асп. вузів. – К.: ІНТЕЛ, 1995. – 168 с. 4. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. 5. Марушкевич А. А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник. – К.: Обрії, 2012. – 220 с. 6. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, усне опитування (практичне завдання, педагогічна ситуація, педагогічна задача), оцінювання презентації, іспит
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1-1.4. – 6 балів / 4 бали*. Контрольна робота 2 (тест): РН 1.5-1.7 – 6 балів / 4 бали. 2. Самостійна робота 1: РН 3.1-3.2 – 8 балів / 5 балів. Самостійна робота 2: РН 3.3-3.4 – 8 балів / 5 балів. 3. Опитування під час занять 1 ЗМ: РН 2.1-2.3 – 16 балів / 9 балів. Опитування під час занять 2 ЗМ: РН 2.4-2.6 – 16 балів / 9 балів. * Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - іспит
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни