Психологія вищої школи
Освітня програма: Історія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 2.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки.
Знати психологічні особливості студентського віку
Знати психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
Знати закономірності утворення та розвитку студентської групи.
Знати освітні технології, типи організації навчання.
Знати предметну область педагогічної діяльності.
Вміти розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії.
Вміти характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи
Вміти аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО.
Вміти творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: методологічні засади та головні теоретичні положення психології вищої школи як науки; психологічні особливості студентського віку; закономірності утворення та розвитку студентської групи; психологічні особливості особистості педагога вищої школи та викладацької діяльності у ЗВО.
2. вміти: характеризувати окремі психологічні теорії, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО; творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії; орієнтуватися у закономірностях розвитку студентської групи; долати бар’єри у педагогічному спілкуванні.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально-виховної роботи у ЗВО. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. – Київ, 2005. – 400 с.
2. Ортинській В. Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. – Київ: ЦНЛ 2019. – 472 с.
3. Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. – Київ, 2006. – 320 с.
4. Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. – Київ, 2008. – 336 с.
5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи: Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни. Навчально-методична розробка. – Київ: «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. – 35 с.
6. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. – Івано-Франківськ: НАІР, 2018. – 120 с.
7. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи: Підручник. – Київ, 2009. – 269 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, тест, опитування, виконання практичних завдань, презентація, дискурс, МКР, залік
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання під час навчального періоду:
1. Усні відповіді (модуль 1): РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.4; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН 4.1; РН4.2. – 10/6 балів*;
2. Усні відповіді (модуль 2): РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.5; РН1.6; РН 2.1; РН 2.2; РН 3.1; РН4.1 – 10/6 балів;
3. Модульна контрольна робота 1: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН2.1, РН3.1; РН4.1 – 20/12балів;
4. Модульна контрольна робота 2: РН1.1; РН1.2;РН 1.3; РН1.5; РН2.1; РН2.2; РН3.1; РН4.1; – 20/12балів.
* Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
У курсі передбачено 2 змістові частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, передбачена робота в міні-групах, аналіз кейсів. Завершується дисципліна заліком.
Підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ярослав
Євгенович
Рябчич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології