Ораторська майстерність в професійній діяльності історика
Освітня програма: Історія
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Ораторська майстерність в професійній діяльності історика
Код дисципліни
ВК 3.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати теоретичні основи та методологічну базу міжкультурної комунікації
Знати основні правила, техніки і прийоми міжкультурної комунікації
Знати основні параметри культур у співставному аспекті
Вміти орієнтуватися в основних напрямах в сфері міжкультурної комунікації: психологічному, соціологічному, лінгвістичному
Вміти використовувати основні правила, техніки і прийоми практичної риторики, її професійну термінологію
Вміти доносити інформацію до аудиторії у доступній для неї формі
Вміти вибудовувати міжкультурну комунікацію через публічний виступ
Застосовувати отримані навички для впровадження історичних знань до відома громадськості
Застосовувати отримані знання для вибудовування ефективної міжкультурної комунікації у різноманітних формах на різних рівнях в Україні та за її межами
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
а) знати:
- особливості функціонування механізмів міжкультурної комунікації в суспільному житті;
- основні концептуальні підходи в сучасній міжкультурній комунікації;
- основні правила, техніки і прийоми мовленнєвої комунікації та публічних виступів;
б) вміти:
- аналізувати функціонування механізмів міжкультурної комунікації в суспільному житті;
- доступно доводити інформацію до аудиторії, чітко і логічно висловлювати та аргументувати власну думку, ефективно переконувати, вести дискусію, відповідати на запитання;
в) володіти елементарними навичками практичного використання одержаних знань у самореалізації фахового публічного історика.
Зміст навчальної дисципліни
У сучасному світі, який складається з величезної кількості культур, надзвичайно важливим є вміння комунікувати з представниками різних етносів і соціальних груп за різних обставин і з різних питань. На підставі аналізу динаміки взаємодії у ситуаціях перетину різноманітних культур можна визначити основні типи поведінки в міжкультурному спілкуванні й виділити умови і засоби для здійснення ефективної міжкультурної комунікації. Міжкультурна компетентність як багатоаспектне явище представляє собою здатність суб’єкта ефективно взаємодіяти з представниками інших культур, враховуючи культурні відмінності і дотримуючись принципу толерантності. Одним із потужних засобів є публічне мовлення. Опанування ораторською майстерністю надзвичайно важливе для людини, яка має працювати з широкою громадськістю і аудиторно, і через Інтернет. В умовах наративної економіки названі компетенції набувають особливого значення не тільки у культурно-просвітницькій діяльності, але й в інших сферах суспільного і особистого життя.
Рекомендована та необхідна література
. Афанасьєва Л.І. Основи красномовства: Навчально-методичний посібник. – 3-е вид., доп. і переробл. – Кропивницький: Б.в., 2014.
2. Бистрицький Є. Комунікація і культура в глобальному світі. – Е.: Дух і Літера, 2020.
3. Борг Дж. Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування /Пер. з англ. – Х.: Вид-во: «Ранок», 2020.
4. Євдокимова В. В. Міжкультурна комунікація у соціальній роботі: Навчально-методичний посібник. – К.: Університет «Україна», 2018.
5. Куньч З.Й. Риторика: підручник. – 2-е вид., доп. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018.
6. Микитюк О. Культура мовлення: особливості, завдання, цікавинки: Навчальний посібник. – 2-е вид., зі змінами та доп. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2017.
7. Онуфрієнко Г. Риторика. – К.: Центр навчальної літератури, 2019.
8. Орлова Т. В. Міжкультурна комунікація в публічній історії: Навчальний посібник. – К.: Видавничий дім «АДЕФ-Україна», 2022.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, усне опитування, контрольна робота з тем, індивідуальне завдання, підсумкова презентація, залік
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання (максимальний бал / пороговий бал для позитивної оцінки з відповідної форми контролю):
1. Контрольна робота з тем ЗМІ (тест): РН 1.1, 1.2, 1.3 (тест) – 5 балів /3 бали;
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 2.2 (тест) – 5 балів /3 бали;
3. Оцінювання роботи під час опитувань ЗМ 1 – ЗМ 2: – 20 балів / 10 балів
4. Індивідуальне завдання І – 10 балів /5 балів
5. Індивідуальне завдання ІІ – 10 балів /5 балів
6. Підсумкова презентація – 10 балів /5 балів
Підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Володимирівна
Орлова
Кафедра історії світового українства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії світового українства
Історичний факультет