Роль особи в історії

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Роль особи в історії
Код дисципліни
ВК 2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні теорії та тенденції у підходах до вивчення особи в науковій літературі та публіцистиці Знати основні джерела та наукові дослідження життя та діяльності конкретної історичної особи Знати основні факти та етапи з біографії запропонованих до вивчення історичних діячів Вміти науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах в яких діє конкретна історична особа; Вміти показувати вплив особи на хід історичних процесів та виділяти наслідки такої діяльності
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси з історії людства 2. Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу держав різних епох 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує у студентів вміння системно й історично аналізувати основні документи та джерела з діяльності конкретної історичної особи. Студент здобуває навичок об’єктивного бачення місця та ролі історичної особи в подіях та процесах розвитку цивілізації. Дисципліна сприяє формуванню у студентів навичок комплексного підходу при дослідженні процесу становлення історичної особи, закріплює знання про тісний взаємозв’язок та взаємовплив суспільства, особи та природно-кліматичних умов. На прикладі життя та діяльності конкретних історичних діячів показується значення історичних знань у їхньому становленні. Дисципліна сприяє усталенню у студентів принципів загально гуманістичного підходу до вивчення історичного розвитку людства.
Рекомендована та необхідна література
1. Верстюк В.Ф. Українська Центральна Рада. – К., 1997. 2. Литвин С.Х. Суд історії: Симон Петлюра і петлюріана. – К., 2001. 5. Серебрянская Е. Об эволюции мировоззрения Робеспьера. - Одесса, 1962. 6. Радзинский Э. С. Наполеон. Жизнь после смерти. – Москва, 2007. – 575. 7. Папакін Г. Павло Скоропадський: патріот, державотворець, людина. Історико-архівні нариси. – Київ, 2003. - 300 с. 8. Weidhorn M. Sword and Pen. A Survey of the Writings of Winston Churchill. Albuquerque, 1974. 9. Churchill R. S. Winston S. Churchill. London, 1991. V. 1-2.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, контрольна робота з тем, реферат, підсумкова контрольна робота, іспит
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.1., 1.2., 1.3. — 20 балів/ 12 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2: РН 1.1., 1.2. 1.3.— 20 балів/ 12 балів. 3. Самостійна робота ЗМ1 (реферат): РН 1.1., 1.2., 1.3. - 10 балів/ 6 балів. 4. Самостійна робота ЗМ2 (реферат): РН 1.1., 1.2., 1.3. - 10 балів/ 6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - іспит
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет