Основи програмування фахово-орієнтованих задач_5 сем.

Освітня програма: Картографія, географічні інформаційні системи, дистанційне зондування Землі

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Основи програмування фахово-орієнтованих задач_5 сем.
Код дисципліни
ОК 42.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Теоретичні основи програмування, основні терміни та поняття, принципи алгоритмізації (ПР 01 ПР 02 ПР 13) Основні принципи об’єктно-орієн-го програм-ня (ПР 01 ПР 02 ПР 13) Базовий синтаксис мови Python. Орієнтуватися в термінології (ПР 01 ПР 02 ПР 13) Напрямки використання засобів програмування в галузі КГІСДЗЗ (ПР 01 ПР 02 ПР 04 ПР 13.) Правильно формулювати задачу та створювати алгоритм програми для її вирішення (ПР 02. ПР 04. ПР 15.). На практиці викорис-ти навички програм-ня для створення простих додатків в галузі КГІСДЗЗ (ПР 01 ПР 02 ПР 04 ПР 15) Здійснювати пошук необхідної інф-ції та шляхів оптим-го вир-ня поставлених задач (ПР 01 ПР 02 ПР 15) Залучати найсучасніший інструментарій для вирішення поставлених задач (ПР 02 ПР 04 ПР 15) Ефективна взаємодія з розроб-ми програм-го забезп-ня (ПР 02 ПР 13 ПР 15) Демон-ція знань, умінь і навичок в програм-ні задач в галузі КГІСДЗЗ (ПР 01 ПР 02 ПР 04 ПР 13 ПР 15) Самостійна розробка програмних додатків (ПР 01 ПР 02 ПР 15)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування обов’язкових і вибіркових дисциплін згідно з навчальним планом 1 та 2 року підготовки
Зміст навчальної дисципліни
1. Мета навчальної дисципліни – дати студентам базові знання з основ програмування на мові Python, яка широко використовується для написання як самостійних програм, так і сценаріїв та розширень для геоінформаційних систем, зокрема ArcGIS та QGIS з подальшим використанням їх для автоматизації вирішення задач в галузі картографії, ГІС і ДЗЗ. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Основи програмування. 2. Основи програмування на мові Python. 3. Програмування фахово-орієнтованих задач на мові Python.
Рекомендована та необхідна література
1. Яковенко А. В. Основи програмування. Python. Частина 1. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 195 с. [Електронний ресурс]: – Режим доступу: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/25111/1/Python.pdf 2. Мізюк О. Путівник мовою програмування Python. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://pythonguide.rozh2sch.org.ua 3. Костюченко А. О. Основи програмування мовою Python: навчальний посібник. Ч.: ФОП Баликіна С. М., 2020. – 180 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://erpub.chnpu.edu.ua:8080/jspui/bitstream/123456789/5584/1/ Основи%20програмування%20мовою%20Python.pdf 4. Молочко М. А., Молочко А. М., Пампуха І. В., Яценко О. Ю. Розробка карти-основи та семіотичних складових окремих синтезованих елементів змісту інтерактивного атласу ВНЗ освітньо-управлінського типу // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – К.: ВІКНУ, 2019. – № 65. – С.47–55.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, консультація, самостійна робота, звіт з лабораторних робіт, захист презентації, письмова контрольна робота, залік
Методи та критерії оцінювання
Схема формування оцінки Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами перевірки та захисту звітів з лаб. робіт, тестів, написання письмових контрол. робіт, заліку. Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: знання (1.1–1.4 – 15 балів); уміння (2.1–2.4 – 30 балів); комунікація (3.1, 3.2 – 45 балів); автономність та відповідальність (4.1 – 10 балів). Форми та орг-ція оцінювання: поточне (семестрове) оцін-ня (лаб. роботи (мінім. оцінка 24, макс. 40); презентація (3 – 5); контр. роботи (6 – 10); тест (3 – 5)); підсумкове (заключне) оцін-ня у формі заліку (оцінка за знання теорії (мін. 12, макс. 20 балів); оцінка за практ. частину (12 – 20). Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів, для допуску до форми підсум-го контролю необхідно обов’язково здати додатково виконане комплексне інд. завдання.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ольга Юріївна Яценко
Геодезії та картографії
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Геодезії та картографії
Географічний факультет