Теорія ймовірностей та математична статистика_3 сем.

Освітня програма: Картографія, географічні інформаційні системи, дистанційне зондування Землі

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Теорія ймовірностей та математична статистика_3 сем.
Код дисципліни
ОК 16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Класичне, статистичне та геометричне означення ймовірності. Повторні випробування, випадкові величини та функції розподілу. Статистичні оцінки параметрів розподілу, можливості перевірки статистичних гіпотез. Елементи кореляційного та регресійного аналізу ПР02 ПР07. Основні теореми теорії ймовірностей. Числові характеристики випадкових величин, закон великих чисел. Статистичні розподіли вибірки. Числові характеристики статистичного матеріалу ПР02 ПР07 ПР09 2. Формулювати предмет і завдання теорії ймовірностей та математичної статистики. Давати визначення та доводити основні теореми теорії ймовірностей ПР02 ПР07. Проводити статистичні розподіли вибірок. Опрацьовувати числові характ-ки статистичного матеріалу. Здійснювати статистичні оцінки параметрів розподілу. Застосовувати елементи кореляційного та регресійного аналізу при вирішенні прикладних завдань у сфері картографії та ГІС ПР02 ПР07 ПР09. 3. та 4. ПР02 ПР09
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання шкільної математики рівень ЗНО, успішне вивчення дисципліни “Вища математика”.
Зміст навчальної дисципліни
Програма даної навчальної дисципліни спрямована на вивчення основних понять комбінаторики, основ теорій ймовірностей, теорії оцінювання невідомих параметрів, перевірки статистичних гіпотез, елементів кореляційно-регресійного аналізу, методів, теорем і формул теорії ймовірностей та математичної статистики. Функціональний блок дисципліни передбачає опанування такими складовими, як здатність застосовувати знання теорії ймовірностей та математичної статистики у сфері картографічних досліджень, географічних інформаційних системах та дистанційному зондуванні Землі. Зміст навчальної дисципліни полягає у вивченні основ теорії ймовірностей та математичної статистики для можливостей застосування одержаних знань, умінь і навичок при вирішенні прикладних завдань у сфері геодезії, картографії та землеустрою.
Рекомендована та необхідна література
1. Волошин О. Р., Галайко Н. В. Математична статистика: курс лекцій. Львів: ЛьвДУВС, 2010. 88 с. 2. Волощенко А. Б., Джалладова І. Б. Теорія ймовірностей та математична статистика: навчально-методичний посібник для самост. вивч. дисципліни. К.: КНЕУ, 2003. 356 с. 3. Донченко В. С., Сидоров М. В., Шарапов М. М. Теорія ймовірності та математична статистика: навчальний посібник. К.: Академія, 2009. 288 с. 4. Жерновий Ю. В. Збірник задач з теорії ймовірностей та математичної статистики для студентів нематематичних спеціальностей. Львів, 2009. 18 с. 5. Пушак Я. С., Лозовий Б. Л. Теорія імовірностей і елементи математичної статистики: навчальний посібник. Львів: УАД, 2006. 428 с. 6. Asrorov, F.; Sobchuk, V.; Kurylko, O. Finding of bounded solutions to linear impulsive systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. DOI: 10.15587/1729-4061.2019.178635
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, практичні заняття з використанням математичних пакетів, письмові модульні контрольні роботи, оцінювання роботи на практичних заняттях, оцінювання виконання завдань для самостійної роботи, залік.
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами написання письмових контрольних робіт і за результатами роботи на практичних заняттях. Вклад результатів навчання у підсумкову оцінку, за умови їх опанування на належному рівні та успішної здачі всіх робіт наступний: 1. результати навчання 1.1 – 1.8 [знання] до 55 %; 2. результат навчання 2.1 – 2.6 [вміння] – до 30%; 3. результат навчання 3 [комунікація] – до 5%; 4. результат навчання 4 [автономність та відповідальність] – до 10%. Контроль дисципліни здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Результати навчальної діяльності студентів за семестр оцінюються за 100-бальною шкалою. Система оцінювання знань студентів з дисципліни включає такі форми: семестрове та підсумкове оцінювання знань.
Мова викладання
Українська