Управління маркетинговою діяльністю організацій охорони здоровʼя

Освітня програма: Менеджмент організацій охорони здоров'я ОС Магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Управління маркетинговою діяльністю організацій охорони здоровʼя
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
РН 1.Знати: 1.Предмет, систему та осн. поняття, функції, принципи, види маркетингу; 2.Сутність та складові маркет. середовища підпр-ства; фактори та критерії сегментації ринку; процедуру та стратегії позиціювання товару на ринку; 3.Складові маркет. товарної політики підпр-ства, концепцію ЖЦТ; елементи системи маркетингових комунікацій ООЗ; РН 2.Вміти: 1.Здійснити комплексний аналіз маркет. середовища підпр-ства; визначити осн. напрями, цілі маркет. досліджень ринку, формувати маркет. стратегію розвитку підпр-ства; 2.Здійснити сегментацію ринку, обрати стратегію охоплення цільових сегментів; 3.Визначити потребу оновлення послуг ООЗ і управляти цим процесом; 4.Вибирати канали розподілу; сформувати інструментарій маркет. комунікацій підпр-ства; РН 3.Практ. навички роботи в групі, аргументувати власну точку зору в дискусії; бути самокритичним; діяти соціально відповідально, етично; РН 4.Здатність до управління маркет. діяльністю в ООЗ, прийняття ефект. маркет. управл. рішення.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для опанування НД необхідні: 1. Успішне опанування курсів "Менеджмент", "Статистика для економістів", "Економіка підприємств", "Фінанси". 2. Знання теоретичних основ макро- та мікроекономіки, психології, загальної соціології, основ трудового права. 3. Вміння розраховувати економічні показники, обробляти статистичні дані, аналізуати статистичну інформацію. 4. Володіння елементарними навичками: математичного моделювання, прогнозування, користування Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Microsoft PowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст НД окреслюється двома змістовими модулями: М1 "Теоретичні основи управління маркетинговою діяльністю організацій охорони здоровʼя"- теми 1-4, (1. Медична послуга як маркетингова категорія; 2. Ґенеза сучасної концепції маркетингу; 3. Маркетингова інноваційна діяльність у сфері охорони здоров'я; 4. Маркетингові конкурентні стратегії); М2 "Прикладні аспекти управління маркетинговою діяльністю організацій охорони здоровʼя" - теми 5-9 (5. Маркетингові дослідження на ринку медичних послуг; 6. Методичний інструментарій вибіркових досліджень; 7. Сегментування ринку медичних послуг; 8. Прогнозування попиту на інновації; 9. Управління комплексом маркетингу організацій охорони здоров'я).
Рекомендована та необхідна література
1. Іванова Л.О. та ін. Маркетинг послуг: навч. посіб. - Львів: Вид-во ЛТЕУ, 2018.- 508 с. 2. Маркетинг: теорія, світовий досвід, укр. практика: підруч/А.О. Старостіна, Н.П., Гончарова, Є.В. Крикавський та ін.- К.: Знання, 2009.- 1071 с. 3. Фірсова С.Г. Маркетинг: навч. посіб.- Житомир: Вид-во ЖДУ ім.І. Франка, 2013.- 324 с. 4. Фірсова С.Г. Маркетинг: практикум. Навч. посіб.-К.: КНУ ім. Т.Шевченка, 2011.- 287 с. 5. Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: дослідження, сегментування, прогнозування: навч. посіб. - К.: Атіка, 2010.- 240 с. 6. Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Менеджер-ерудит: навч. посіб.- К.: КНУ ім. Т. Шевченка, 2016.- Випуск 2: Маркетинг.- 50 с. 7. Фірсова С.Г. Маркетинг нововведень: практикум.-Вінниця: ТОВ "Ніланд-ЛТД",2017.-152 с. 8.Мазаракі А.А. та ін. Соціально-етичний маркетинг: монографія.-К.: КНТЕУ, 2013.- 327 с. 9. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підруч.-К.: ТОВ "Лазарит-Поліграф", 2012.- 480 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, дискусії, самостійна робота, розгляд практичних завдань, ділові ігри, виконання та обговорення практичних ситуацій, ситуаційних та практичних завдань, письмове виконання розрахунково-аналітичних, тестових, творчих індивідуальних завдань, есе, виконання і презентація індивідуального самостійного завдання.
Методи та критерії оцінювання
Усне опитування, тестовий контроль, дискусії, ситуаційні завдання, творчі індивідуальні завданя, розрахункові задачі, ділові ігри, письмове виконання, презентація та захист групових та індивідуальних самостійних завдань, усне виконання практичних завдань з елементами дискусії, вирішення та презентація комплексного самостійного завдання. Результат навчання здобувача оцінюється за єдиною 100-бальною шкалою. Мінімальним позитивним рівнем оцінки є 60 балів. Семестровий контроль оцінюється у 36-60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит - 24-40 балів. За результатами іспиту та роботи упродовж вивчення дисципліни здобувачу освіти виставляється оцінка за шкалою відповідності: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів (згідно системи ECTS).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет