Багатосеместрова дисципліна: Латинська герменевтика (6 семестр)

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Багатосеместрова дисципліна: Латинська герменевтика (6 семестр)
Код дисципліни
ННД.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов. ПРН 21. Мати навички перекладу текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати загальні відомості про історико-культурний контекст періоду республіки у Давньому Римі; володіти основами граматики латинської мови, зокрема синтаксису складного речення, базовими вміннями і навичками перекладу, методами лінгвокультурологічного і граматичного аналізу латинських оригінальних текстів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета курсу «Латинська герменевтика» - надати студентам знання про герменевтику як мистецтво витлумачення тексту, універсальну науку про розуміння, комплексний метод дослідження, її ідеї та принципи; сформувати методологічний інструментарій герменевтичного аналізу (навички читання, інтерпретації, перекладу) латинських текстів. Анотація. Лекційно-практичний курс складається з двох змістових частин. Друга частина знайомить з історією становлення римської риторики, протиборством течій, вченням про тропи і фігури, класифікацією риторичних засобів М.Ф. Квінтіліана, розкриває різні аспекти герменевтичного дослідження на прикладі «Першої промови проти Катіліни» М.Т. Цицерона.
Рекомендована та необхідна література
Абрамович С.Д., Молдован В.В., Чикарькова М.Ю. Риторика загальна та судова: Навч. посіб. К.: Юрінком Інтер, 2002. 416 с. Йополло А.М. Цицерон та латинська філософська лексика // Історія європейської цивілізації. Рим / за ред. У. Еко. Х.: «Фоліо», 2015. С. 347-352. Gruen Erich S. The Last Generation of the Roman republic. – California: University of California press, 1974. 615 p. M. Fabii Quintiliani “Institutio oratoria”, lib. IX, caput VI // Aula linguae latinae. М.-Л.: Учпедгиз, 1950. С. 81-87.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття; відеоматеріали та презентації (Microsoft PowerPoint); самостійна робота (підготовка матеріалів за заданою темою, презентації, контрольні та самостійні роботи).
Методи та критерії оцінювання
Загальну семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за навчальний рік являє собою середнє арифметичне підсумкових семестрових оцінок за V і VІ семестри, що складається із балів, отриманих за залік. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. На іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.5; РН 2.1-2.5; РН 3.1; РН 4.1-4.3. Іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами, і практичного завдання, яке максимально оцінюється 20 балами. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології
Мова викладання
українська