Екологія людини та урбоекологія

Освітня програма: ЕКОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Екологія людини та урбоекологія
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Демонструвати розуміння основних принципів управління природоохоронними діями та/або екологічними проектами. ПР04. Використовувати принципи управління, на яких базується система екологічної безпеки. ПР11. Уміти прогнозувати вплив технологічних процесів та виробництв на навколишнє середовище. ПР12. Брати участь у розробці та реалізації проектів, направлених на оптимальне управління та поводження з виробничими та муніципальними відходами. ПР15. Уміти пояснювати соціальні, економічні та політичні наслідки впровадження екологічних проектів. ПР19. Підвищувати професійний рівень шляхом продовження формальної освіти та самоосвіти. ПР23. Демонструвати навички впровадження природоохоронних заходів та проектів. ПР27. Ідентифікувати чинники довкілля, що викликають або сприяють розвитку хвороб людини. ПР28. Класифікувати природні, антропогенно змінені та штучні екосистеми і біотопи та оцінювати їх якість за рослинним покривом.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати закономірності функціонування екосистем, характер зв’язків між біотичними та абіотичними компонентами екосистем. Вміти оцінювати характер та наслідки впливу природних та антропогенних факторів на здоров’я та життєдіяльність людини, застосовувати екологічні закони для визначення відповіді екосистем на навантаження. Володіти елементарними навичками роботи з науковими статтями, статистичними даними, екстраполяції отриманих даних.
Зміст навчальної дисципліни
Освітня функція дисципліни полягає в тому, щоб забезпечити знання студентів, які б відповідали сучасним вимогам про загальні закономірності адаптації людини до факторів природного та соціального середовища, визначення впливу факторів середовища на генофонд та популяції людини, формування сприятливого середовища існування людини, застосування антропоекологічного моніторингу, формування та функціонування урбанізованих екосистем та сучасні методи управління міським середовищем.
Рекомендована та необхідна література
1. Залеський І. І., Клименко М. О. Екологія людини: Підручник. – Рівно: НУВГП, 2013. – 385 с. 2. Даценко І.І. Гігієна і екологія людини. Навчальній посібник. – Львів: Афіша, 2000. – 248 с. 3. Гончаренко М. С., Бойчук Ю. Д. Екологія людини: Навч. посіб. – Суми: Університетська книга, 2014. – 390 с. 4. Бондар О. І. , Коринік І. В., Ткач В. М. Екологія людини: За заг. ред. О. І. Федоренко. К.; Х., 2005. 5. Микитюк О. М., Злотін О. З., Бровдій В. М. та ін. Екологія людини. 3-тє вид. – Харків: «ОВС», 2004. – 254 с. 6. Семенюк Н. В. Екологія людини. – Хмельницький: ТУП, 2002. – 356 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1., 2.1, 2.2(частково) у вигляді тестових запитань – 20/10 балів. 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1., 2.2 (частково), 2.3 (повністю) у вигляді тестових запитань – 20/10 балів. 3. Контрольні роботи, оформлені практичні заняття – РН 1.1.–4.1. у вигляді відкритих запитань, тестових завдань – 16/8 балів. 3. Оцінка самостійної роботи – РН 3.1 – 4/2 бали. Підсумкове оцінювання у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”