Психологія особистості
Освітня програма: Освітньо-професійна програма Облік і оподаткування
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Психологія особистості
Код дисципліни
ВБ 3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР17. Вміти працювати як самостійно, так і в команді, проявляти лідерські якості та відповідальність у роботі, дотримуватися етичних принципів, поважати індивідуальне та культурне різноманіття.
ПР19. Дотримуватися здорового способу життя, безпеки життєдіяльності співробітників та здійснювати заходи щодо збереження навколишнього середовища.
ПР22. Розуміти і реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності вільного демократичного суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати загальні основи філософії, етики та інших дисциплін гуманітарного циклу.
Студент повинен вміти працювати з науковими джерелами інформації, вміти їх аналізувати, робити висновки та будувати гіпотези й припущення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам знання та навички щодо психологічних основ аналізу особистості людини, інтерпретації її поведінки з опорою на сучасні теорії вивчення особистості. Дисципліна знайомить з багатоманіттям підходів до аналізу особистості людини, її індивідуально-типологічних та соціально-психологічних характеристик, закономірностей та механізмів розвитку особистості в онтогенезі. В ході вивчення дисципліни слухачі вивчають найбільш відомі теорії особистості (З.Фройда, К.Юнга, К.Хорні та ін.), навчаються їх застосовувати для самопізнання та пояснення поведінки та вчинків оточуючих. В цілому курс сприяє підвищенню рівня психологічної компетентності, розвитку психологічної культури, що є основою для успішної професійної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації : науково-методичний посібник / за ред. О. І. Власової, Н. М. Булатевич, В. Є. Луньова. Ontario: Accent Graphics Communication & Publishing (Canada). 2020. 323 с.
2. Психологія / Ю.Л. Трофімов та ін. ; за ред. Ю. Л. Трофімова. Київ : Либідь, 2001. 558 с.
3. Психологія: підручник для студентів вищих навчальних закладів / кол. авторів; за ред. І.Ф. Романіка. Харків : Фоліо, 2012. 863 с.
4. Craig G.J., Baucum D. Human Development. 9th ed. Prentice Hall, 2001. 736 p.
5. The Cambridge handbook of personality psychology / 2 edition. Ed. by Ph. J. Corr & G. Matthews. Cambridge University Press, 2020. 570 р.
6. Myers D.J. & Twenge J.M. Social Psychology. 13 edition. New York : McGraw-Hill Education, 2019. 656p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: практичні заняття, самостійна робота, дискусії, аналіз кейсів, робота в міні-групах.
Методи та критерії оцінювання
Робота над проектом – 24 (мінімум 14) бали; Усні відповіді – 28 (мінімум 17) балів; Групові проекти – 28 (мінімум 17) балів; Контрольна робота – 20 (мінімум 12 балів)
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. На аудиторних заняттях оцінюється активність учасників, участь в дискусіях та робота в міні-групах; в кінці вивчення курсу проводиться контрольне тестування. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Шкала оцінювання: 0-59 – не зараховано, 60-100 – зараховано (залік)
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Миколаївна
Булатевич
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології