Корпоративна етика

Освітня програма: Освітньо-професійна програма Облік і оподаткування

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Корпоративна етика
Код дисципліни
ВБ 2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР05. Володіти методичним інструментарієм обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування господарської діяльності підприємств. ПР06. Розуміти особливості практики здійснення обліку, аналізу, контролю, аудиту та оподаткування діяльності підприємств різних форм власності, організаційно-правових форм господарювання та видів економічної діяльності. ПР07. Знати механізми функціонування бюджетної і податкової систем України та враховувати їх особливості з метою організації обліку, вибору системи оподаткування та формування звітності на підприємствах. ПР08. Розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством та оцінювати ефективність прийняття рішень з використанням обліково-аналітичної інформації.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних економічних практик; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів економічної реальності; володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно опрацьовувати різнотипні інформаційні ресурси.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті корпоративної діяльності. Розглядається: предметне поле та категоріальний апарат етики; ціннісні засади економічних практик загалом; конкретизація моральної нормативності у корпоративному вимірі, зокрема корпоративна соціальна відповідальність та моральна проблематика у внутрішньо-корпоративному форматі; морально-нормативні вимоги щодо ділового спілкування (вербального та невербального); провідна роль емоційного інтелекту в контексті корпоративної взаємодії; стратегії управління і тактики поведінки в конфліктних ситуаціях; особливості міжкультурної комунікації в контексті національних ділових культур світу та кроскультурні компетенції у діловому спілкуванні. Обговорюються форми, засоби та шляхи підвищення етичної компетенції акторів корпоративної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Гестеланд Р. Кросс-культурное поведение в бизнесе. – Днепропетровск,2003. – 189 с. Гоулман Д. Емоційний інтелект. – Х.:Віват,2019. – 512 с. Етика // Етика. Естетика. Навч посіб./ за наук. ред. Панченко В. І. – К.: «Центр учбової літератури»,2014. – С. 4 – 188. Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию. – М., 2001. – 448 с. Професійна та корпоративна етика: навч. посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. – 368 с Ельбек М. Одне життя: як ми розучилися жити змістовно. – К.:Yakaboo Publishing, 2020. – 192 с. Кеннеди Г. Переговоры. Полный курс. – М.: Альпина Паблишер,2018. – 390 с. Кинг Л. Как разговаривать с кем угодно, когда угодно, где угодно. – М.: ООО «Альпина», 2014. – 154 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Доповідь, дискусія, контрольна робота, порівняльний аналіз етичних кодексів, проєктна робота
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет