Систематика квіткових

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Систематика квіткових
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР4. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР6. «Застосовувати принципи систематики, методи виявлення та ідентификації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот». ПР16. Обирати методи, алгоритми планування та проведення польових, лабораторних, клініко-лабораторних досліджень, у т.ч. математичні методи та програмного забезпечення для проведення досліджень, обробки та представлення результатів. ПР17. Шляхом самостійного навчання освоїти нові знання та сучасні методи експериментальних досліджень для вирішення проблемних завдань біології. ПР21. Вирішувати прикладні задачі біології відповідними | методами. ПР23 Здатність проводити дослідження рослинних та грибних об'єктів, визначати таксони рослин та грибів флори України а також світової флори та мікобіоти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Ботаніка», «Фізіологія рослин», «Молекулярна таксономія рослин», «Еволюційна морфологія та анатомія квіткових», «Сучасні інформаційні технології в біології», «Літня навчальна практика з ботаніки та зоології». 2. Вміння самостійно застосовувати знання з ботаніки, фізіології рослин, еволюційної морфології та анатомії квіткових та їн. дисциплін, ідентифікувати ботанічні об'єкти в об'ємі, що визначений нормативними та спеціальними дисциплінами, що викладались в попередні роки навчання, працювати з пауково-методичною літературою. 3. Володіння навичками користування ключами для визначення таксонів різного ранту.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Систематика квіткових» є базовою ботанічною дисципліною, що стосується систематики та таксономії квіткових. Її місце у системі інших біологічних дисциплін узгоджується з поняттям про різноманітність покритонасінних рослин у цілому як матеріалу для різносторонніх біологічних досліджень та таксономічну різноманітність квіткових рослин зокрема. Дисципліна висвітлює питання систематики квіткових рослин. принципи їх класифікації та ідентифікації, знайомить із сучасною проблематикою їх таксономії, діагностичними ознаками програмних таксонів, класичними та сучасними поглядами на походження та філогенетичні зв'язки між таксонами квіткових рослин та спрямована на набуття вміння ідентифікувати (визначати) таксони різного рангу. Викладання (даної дисципліни спрямовано Ha теоретичне опанування студентами систематики та таксономії квіткових. Предметом вивчення дисципліни є таксономічна різноманітність квіткових рослин.
Рекомендована та необхідна література
1. Баданіна В.А., Футорна О.А., Вашека О.В.. Лобань Л.О. Еволюційна морфологія Мажпоїорута, Конспект лекцій. - Київ: Паливода, 2018. - 102 с. 2. Вашека О0.В., Гайдаржи М.М., Коломієць Т.В., Тищенко О.В. Методичні рекомендації до самостійної роботи зі спецкурсу «Однодольні» на базі Ботанічного саду ім. акад. О.В. Фоміна (І ПОАЕ). - КНУ, 2015. -96 с. 3. Мартинюк В.О., Шевчик В.Л., Вашека О.В. Визначати гвоздичні - легко!: методичні рекомендації. - К.: Паливода А.В., 2019. 29 с. 4. An update of the Angiosperm Phylogeny Group classification for the orders and families of flowering plants: APG-IV // The Linnean Society of London. Botanical Journal of the Linnean Society, 2016, 181, 1-20. 5. Takhtajan A. Flowering Plants. Second Edition. - Springer Science+Business Media B.V. 2009. — 871 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1 - РНІ 1.1 - 19 балів / 5 балів 2. Розпізнавання об'єктів, знання їх. латинських назв (модуль): РН 1.2 - 5 балів/2,5 бали 3. Розпізнавання об'єктів, знання їх латинських назв (модуль): РН 1.2 - 5 балів/2,5 бали 4. Постер-презентація по одній із родин (групове завдання); РН 3.1 - 5 балів/2,5 бали 5. Творче індивідуальне завдання («Дві хвилини про рослини»): РН 3.1 - 5 балів/2,5 бали 6. Усні відповіді і доповнення - РН 2.1 - 5.балів / 2,5 бали 7. Контрольна робота 2 - РН 2.2 - 20 балів / 10 балів 8. Презентація, наукове повідомлення - РН 3.11 - 5 балів / 2,2 бали - підсумкове оцінювання у формі екзамену
Мова викладання
Українська