Кримінально-процесуальне доказування
Освітня програма: Право. Магістр. Денна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Кримінально-процесуальне доказування
Код дисципліни
ДВВ.16.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Знати: предмет, завдання та методологію курсу «Актуальні проблеми кримінального процесу України», її місце в системі навчальних дисциплін.
Знати: доктринальні підходи до розуміння кримінальних процесуальних інститутів, характеристику кожного з них.
Вміти критично аналізувати положення чинного кримінального процесуального законодавства, виявляти недоліки правового регулювання та розробляти пропозиції щодо їх усунення.
Вільно володіти письмовою та усною державною мовою, правильно вживаючи правничу термінологію; формалізуючи моделі поведінки та закріплюючи їх у вигляді обґрунтованих правових позицій щодо спірних питань правозастосування. Грамотно і точно висловлювати і обґрунтовувати свої позиції щодо нормотворчих ініціатив.
Брати участь в підготовлених презентаціях, обговоренні наукових робіт, формулювати висновки щодо їх змісту та значення, висловлювати та обґрунтовувати свою точку зору щодо питань, які виносяться на розгляд.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні нормативні міжнародні та ЄС документи щодо забезпечення прав людини у сфері кримінальної юстиції; кримінальне процесуальне право України, вітчизняне чинне законодавство про судоустрій і статус суддів, про оперативно-розшуковоу діяльность кримінальне законодавство;
• використовувати теоретичні знання за результатами вивчення навчальних дисциплін: «Теорія права», «Кримінальне процесуальне право», «Судоустрій України», «Адвокатура України», «Прокуратура України», «Криміналістика;
• вміти аналізувати практику Європейського суду з прав людини, Конституційного Суду України рішення Верховного Суду , судову практику судів загальної юрисдикції;
• застосовувати набуті навички з кримінального процесу, при проходження практики у прокуратурі та судах
• володіти навичками роботи з науковою літературою, аналітичними та статистичними матеріалами.
Зміст навчальної дисципліни
При вивченні дисципліни у студентів формуються уявлення щодо правової, логічної, гносеологічної, психологічної природи доказування у кримінальному провадженні, як різновиду аргументаційної миследіяльності сторони обвинувачення в суді по обґрунтуванню своєї правової позиції. Вказується на обов’язок і тягар доказування . Обгрунтовується нормативна структура і етапи судового доказування, його розбіжності і взаємозв’язок з юридичним пізнанням в стадії досудового провадження.. Дається характеристика стандартам доказування. Особлива увага звертається на процесуальний характер формування судових доказів як основних засобів доказування та їх юридичну конструкцію, що включає процедурно-правовий, інформаційний, судово-комунікаційний та фактовстановлюючий сегменти. У зв’язку з цим викладаються критерії для встановлення належності, допустимості, вагомості, достовірності і достатності судових доказів та визнання їх юридично неспроможними.
Рекомендована та необхідна література
1. Конституція України від 28 червня 1996 року //– Режим доступу:http: //zakon3.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр
2.Загальна декларація прав людини. Прийнята і проголошена резолюцією 217 A (III) Генеральної Асамблеї ООН від 10 грудня 1948 року: – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_015
3. Шумило М. Є. Поняття “докази” у Кримінальному процесуальному кодексі України: спроба критичного переосмислення ідеології нормативної моделі // Вісник Верховного Суду України. – 2013. – № 2 (150). – С. 40-48
4. Погорецький М. Теорія кримінального процесуального доказування: проблемні питання // Право України. – 2014. – № 10. – С.12-25.
5. Доказування у кримінальному провадженні. К.: Нац. акад. прокурат. України, 2017. 346 с.
6.Гончаренко В. Г. Доказування в кримінальному провадженні : науково-практичний посібник. К. : Прецедент, 2014. 42 с.
7. Погорецький М. А. Нова концепція кримінального процесуального дока-зування. Вісник кримінального судочинства. 2015. №. 3. С. 63-79.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське (практичне) заняття, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Опитування, дискусія, написання наукової роботи (стаття, тези), іспит
- семестрові форми оцінювання:
1. опитування – до 5 балів;
2. участь у практичному (семінарському) занятті – 1 бал;
3. опрацювання практичних матеріалів – до 5 балів;
4. індивідуальна наукова робота (стаття, тези) – до 20 балів.
Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за підсумком навчання протягом семестру складає 40 балів. Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 24 бали.
- підсумкове оцінювання: іспит, що проводиться в усній чи письмовій формі.
За результатами складання підсумкової форми контролю (іспит) студент може отримати максимально 60 балів. Підсумкова оцінка за навчальну дисципліну формується шляхом додавання кількості балів, отриманих протягом семестру, та кількості балів, отриманих за підсумковою формою контролю (залік) і така сума балів не може бути меншою за 60 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни