Біологія індивідуального розвитку

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Біологія індивідуального розвитку
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР03. Використовувати теорії і закони математики, фізики, хімії та інших наук для вирішення завдань сучасної біології. ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР07. Демонструвати знання про структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні організації. ПР08. Демонструвати знання фундаментальних біологічних процесів, будови та функцій живих організмів. ПР09. Демонструвати знання про спадковість і мінливість, молекулярні механізми збереження та реалізації генетичної інформації та значення в еволюційних процесах. ПР10. Встановлювати закономірності взаємодії живих організмів різних форм структурної організації між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їх роль у біосферних процесах біотичної трансформації речовин і енергії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування навчальних дисциплін «Загальна цитологія», «Зоологія», «Гістологія», «Фізіологія та анатомія людини і тварин», Молекулярної біології», «Біохімії». 2. Вміння самостійно застосовувати знання із загальної цитології, зоології, гістології, фізіології та анатомії людини і тварин, молекулярної біології та ін. навчальних дисциплін для рішення конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Біологія індивідуального розвитку» є складовою програми професійної підготовки фахівців освітнього рівня «Бакалавр» за освітньою програмою «Біологія». «Біологія індивідуального розвитку» є обов’язковою дисципліною, що висвітлює питання загальних закономірностей і механізмів онтогенетичних перетворень організмів різних таксономічних груп тварин, особливості їхнього перебігу за різного впливу факторів довкілля, в нормі та при патології; особливості мікроскопічної та субмікроскопічної організації тваринних організмів різних таксономічних груп на різних етапах ембріогенезу; а також окреслює коло методів та методичних підходів, які можуть застосовуватися при постановці дослідів у суміжних науках та в рамках міждисциплінарних проектів та які вимагають глибоких знань з біології індивідуального розвитку.
Рекомендована та необхідна література
1. Дзержинський, М.Е. Загальна цитологія і гістологія : підручник / М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, Г.В. Островська та ін.– К. : ВПЦ "Київський університет", 2010. 2. Біологія індивідуального розвитку. Практикум: навчальний посібник /М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, О.К. Вороніна, Л.М. Пазюк – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лабораторна робота, самостійна робота, лекції
Методи та критерії оцінювання
- Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1–2.5.(блок тем Розділу 1) – 20 балів / 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1 –2.5 (блок тем Розділу 2) – 15 балів / 7,5 балів 3. Реферативні роботи з сучасних питань біології індивідуального розвитку – РН 1.1–1.5, 2.3–3.2 – 15 балів / 7,5 балів 4. Оформлення результатів мікроскопічного аналізу ембріологічних препаратів - РН 1.1 – 1.4, 2.1 2.2, 2.5, 3.2 – 10 балів / 5 балів 5. Знання ембріологічних препаратів - РН 1.1–1.4, 2.1–2.5, 3.1 – 10 балів / 5 балів 6. Усні відповіді - РН 1.1. – 3.2. – 15 балів / 7,5 балів 7. Доповнення - РН 1.1. – 3.2. – 15 балів / 7,5 балів - Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська