Практикум з психології розвитку

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Практикум з психології розвитку
Код дисципліни
ВКС 2.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати загальні закономірності психічного розвитку; методологічні традиції використання методів дослідження в психолого-педагогічній практиці з проблем розвитку; етичні принципи проведення прикладних психосемантичних досліджень; методи обробки та інтерпретації результатів досліджень практичних проблем психології розвитку. Вміти: застосовувати здобуті знання, вміння та навички у дослідженні новітніх практичних психолого-педагогічних проблем в індивідуальній практиці; самостійно збирати, критично опрацьовувати, застосовувати у практичних ситуаціях та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел; Ідентифікувати практичні психологічні проблеми психології розвитку та пропонувати шляхи їх розв’язання. Розвивати автономність та відповідальність, добирати, розробляти і застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій; самостійно використовувати набуті знання, вміння та навички у практичній діяльності психолога.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: понятійно-категоріальний апарат психології розвитку; основні та додаткові сучасні методи прикладних досліджень цієї галузі наукового знання; психологічні моделі психічного розвитку; особливості вітчизняних та зарубіжних підходів до наукового розуміння розвитку, закономірностей та методів ефективного розвитку особистості; науковий зміст вікової періодизації онтогенезу людини; психологічну структуру, вікові особливості та детермінанти ефективного розвитку особистості. Вміти: здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів психології розвитку; використовувати основні методичні засоби дослідження практичних психолого-педагогічних проблем в індивідуальній практиці. Володіти елементарними навичками: аналізу та пояснення психічних явищ, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1. Прикладні проблеми психології розвитку. Модуль 2. Прикладні проблеми психології дитинства. Модуль 3. Прикладні проблеми психології дорослості. Загальний обсяг 150 год., в тому числі: Лекцій –4 год. Семінари – 0 год. Практичні – 18 год. Самостійна робота - 128 год.
Рекомендована та необхідна література
1. Гальцева Т. Л. Навчальна самоефективність дорослих: витоки, психологічні механізми, детермінанти: монографія. К. : Хай-Тек прес, 2017. 384 с. 2. Власова О. І.Вікові особливості інформальної соціалізації особистості. Монографія. Дніпро: Середняк Т. К., 2019. 412 с. 3. Власова О. І. Психологія розвитку соціальних здібностей особистості в онтогенезі (повний онтогенез): монографія. Ottava: AGC (AccentGraphicsCommunications). 2019. 377с. 4. Крайніков Е. В. Психологія розвитку : Словник-довідник. К. : Арістей, 2004. 260 с. 5. Кутішенко В. П., Ставицька С. О. Психологія розвитку та вікова психологія:Практикум. К.: Каравела, 2009. 447 с. 6. Практикум з вікової та педагогічної психології : навчально-методичний посібник / редактор-укладач Н. М. Когутяк. – Івано-Франківськ, 2010. – 126 с. 7. Швалб Б. М. Екологія життєвого простору людини (вибрані праці Ю. М. Швалба до 65 річчя від дня народження). –К., 2020. – 307 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за модульно-рейтиговою системою, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу. Оцінку за роботу впродовж семестру формують бали, отримані здобувачем у процесі засвоєння матеріалу з усіх 7 тем трьох змістових модулів, виконання завдань для самостійної роботи та індивідуальних творчих робіт, презентацій під час проведення семінарських занять. Максимальна можлива кількість балів за роботу протягом семестру – 60 балів. Максимальна кількість балів на заліку – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). Здобувачі, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 36 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Михайлівна Траверсе
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти