Участь адвокат в альтернативному врегулюванні спорів

Освітня програма: Право. Магістр. Заочна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Участь адвокат в альтернативному врегулюванні спорів
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
Показати знання процесуального законодавства та уміння їх критично осмислювати і застосовувати під час розгляду розробки стратегії захисту прав особи, визначення пріоритетних ефективних способів врегулювання спорів. Знати та уміти визначити категорії справи та природу конфлікту, який виник між сторонами. Знати та уміти здійснити пошук очікуваних сторонами результатів врегулювання спору, застосовувати прийоми та засоби переконання сторін спору дійти до компромісу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
- знання про доктринальне розуміння природи і сутності права і правосуддя, визначення понять «право на доступ до правосуддя», «доступ до суду», «право на справедливий суд», «захист прав особи», та ін., отримані в результаті вивчення дисциплін «Судова влада в Україні» і «Адвокатура», «Цивільний процес», а також знання судової системи України та основ верховенства права та концепції доступу до правосуддя; - володіння навичками сприйняття та аналізу положень різних джерел права, уміння узагальнювати судову практику.
Зміст навчальної дисципліни
При вивченні дисципліни послідовно розкриваються такі питання: а) поняття конфлікту та форми захисту прав; б) еволюція альтернативного врегулювання в світі та в Україні; в) гармонізація та діджиталізація сучасної системи правосуддя: онлайн врегулювання спорів; г) стратегія і тактика захисту прав особи в судовому та позасудовому порядках; д) переваги та недоліки окремих способів альтернативного врегулювання спорів, особливості їх застосування до конкрентних категорій приватно-правових спорів.
Рекомендована та необхідна література
1. Доступ до правосуддя в умовах сталого розвитку: до 30-річчя незалежності України / За заг.ред. Притики Ю., Ізарової І. Київ: ВД Дакор. 2021. 478 с. 2. Альтернативне вирішення спорів : підруч. / за заг. ред. Ю. Д. Притики. Київ: ВД«Дакор», 2021. – 436 с. 3. Izarova I., Krychyna A. Towards the best interests of the child principle implementation in judicial and extrajudicial matters: Ukrainian experience in Realizacja zasady dobra dziecka w mediacji w sprawach dotyczących wykonywania władzy rodzicielskiej i kontaktów ed. by professor Joanna Mucha. – Poland, Wolters Kluwer, 2021, 516 p., Pp. 121-133. 3. Зб. наук. праць учасників міжнар. семінару «Поширення литовського досвіду альтернативного вирішення спорів в Україні», за заг.ред. Ірини Ізарової, Вітаутаса Некрошюса. Київ: ВД Дакор, 2020, 142 с. 4. Izarova I, Nekrošius V, Vėbraitė V, Prytyka Yu Legal, Social and Cultural Prerequisites for the Development of ADR Forms in Lithuania and Ukraine. Teise (Law), Vol. 116 (2020)
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, інтерактивні заняття, організація самостійної роботи студентів, екскурсії в судові засідання
Методи та критерії оцінювання
1) доповідь (підготовка есе та презентації на задану тему) – від 1 до 10 балів; 2) участь у дискусії – від 1 до 5 балів; 3) опитування в формі тестування – від 1 до 5 балів; 4) підготовка case study (узагальнення судової практики та розробка стратегії захисту прав) – від 12 до 10 балів; 6) дві письмові модульні контрольні роботи – від 1 до 10 балів.
Мова викладання
Українська