ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ЦИВІЛЬНОГО ТА ТРУДОВОГО ПРАВА

Освітня програма: Право. Магістр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ЦИВІЛЬНОГО ТА ТРУДОВОГО ПРАВА
Код дисципліни
ННД.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: Визначити теорію й практику критичного осмислення уявлень про право у суспільстві та державі, основні правила побудови наукових гіпотез. Демонструвати знання наукових підходів, основ методології та методик дослідження проблем у межах обраної спеціалізації в праві. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації. Оцінювати та аналізувати юридичні проблеми та практичні правові ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні аспекти становлення та розвитку цивільно-правових інститутів; основні аспекти становлення та розвитку трудових прав в Україні, особливості трудових правовідносин, їх правову природу . Вміти: вільно оперувати понятійно-категоріальним апаратом у сфері цивільного права та застосовувати набуті знання при проведенні наукових та науково-практичних досліджень; оцінювати та визначати роль та завдання забезпечення трудових прав, виокремлювати проблеми правового регулювання трудових відносин, давати правову характеристику окремим проблемам трудового права. Володіти елементарними навичками: з підготовки проектів правових документів із урахуванням особливостей практичної ситуації та за допомогою правових методів розв’язувати цивільно-правові спори. з підготовки проекту судового позову, акту реагування на порушення трудових прав з урахуванням особливостей практичної ситуації та за допомогою правових методів розв’язувати спори, що виникають з порушення трудових прав.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є складовою циклу професійної підготовки здобувачів освітнього рівня Магістр за спеціальністю «Право» в Навчально-науковому інституті права Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Форми викладання та методи навчання цієї дисципліни спрямовані на проведення правового аналізу проблем цивільного та трудового права, що застосовуються в практиці та вивчення теоретичних та практичних питань з приводу функціонування механізму правового регулювання цивільних та трудових відносин. В межах навчальної дисципліни вивчаються проблеми розуміння предмету цивільного та трудового права, правова природа, структура трудових правовідносин, тлумачення та проблемні засади застосування джерел цивільного права, суб’єкти та об’єкти трудових прав, корпоративних та спадкових цивільних правовідносин, угоди в трудовому праві, механізм превентивної охорони та захисту трудових прав, форми, способи, міри захисту трудових та цивільних прав.
Рекомендована та необхідна література
1. Кодификація приватного (цивільного) права України. /За ред. проф. А. Довгерта.- К.: Український центрправничих студій.− 2000.− 336с. 2. Кузнєцова Н. С. Вибрані праці. – К.: ПрАТ “Юридична практика”, 2014. – 544 с. 3. Майданик Р.А. Цивільне право. Загальна частина. Вступ в цивільне право. К.: Алерта, 2012. 4. Майданик Р.А. Розвиток приватного права України: Монографія. – К.: Алерта, 2016. – 226 с. 5. Науково-практичний коментар Цивільного кодексу України: у 2 т. 6-те вид., перероб. і допов. / за заг. ред. О. В. Дзери (кер. авт. кол.), Н. С. Кузнецової, В. В. Луця; [наук. ред. М.М.Хоменко]. Київ: Юрінком Інтер, 2019. Т. І. 752 с. Т. ІІ. 1048 с. 6. Покровский И.А. Основные проблемы гражданского права. – Изд. 3-е, стереотип. М.: Статут», 2001. – 354 с. 7. Радченко Л.І. Юридична особа у приватному праві: поняття та ознаки. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Юридичні науки. 2010. № 82. С. 98-102.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота студента на основі підручників, конспектів, методичних рекомендацій, консультацій з викладачем.
Методи та критерії оцінювання
експрес опитування – від 1 до 4 балів; колоквіум – від 3 до 4 балів; доповіді та наукові роботи – від 6 до 7 балів; тестування (з набору суджень вибрати вірні) – від 6 до 7 балів; дві модульні контрольні роботи – від 3 до 6 балів за кожну (всього: від 6 до 12 балів); участь у дискусії – 2 до 6 балів. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповіді; активність при обговоренні питань; систематичність роботи на заняттях; результати виконання домашніх завдань. Пропущені з поважних причин семінарські заняття студент може відпрацювати в позааудиторний час (час консультацій викладача) шляхом усного опитування, тестування, підготовки наукової доповіді. Студент, який не досяг мінімального порогового рівня оцінки (24 бали) тих результатів навчання, які не можуть бути оцінені під час підсумкового контролю, може бути недопущений до підсумкового оцінювання. Підсумкове оцінювання знань студента відбувається під час проведення іспиту (максимальний бал - 60).
Мова викладання
Українська