СІМЕЙНЕ ПРАВО: доктрина та юридична практика

Освітня програма: Право. Магістр. Заочна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
СІМЕЙНЕ ПРАВО: доктрина та юридична практика
Код дисципліни
ВБ.01.09.27
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: Оцінювати природу та характер суспільних процесів і явищ, і виявляти розуміння меж та механізмів їх правового регулювання. Співвідносити сучасну систему цивілізаційних цінностей з правовими цінностями, принципами та професійними етичними стандартами. Обґрунтовано формулювати свою правову позицію, вміти опонувати, оцінювати докази та наводити переконливі аргументи. Брати продуктивну участь у виконанні теоретичних та прикладних досліджень у галузі права
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати чинне сімейне законодавство як України, так і зарубіжних країн, зокрема, Сімейний кодекс України, Закон України «Про міжнародне приватне право», спеціальну наукову літературу, рекомендований перелік якої міститься у навчальній програмі, а також судову практику вирішення сімейних спорів; Вміти вільно оперувати понятійно-категоріальним апаратом при обговоренні та вирішенні проблемних ситуацій; застосовувати норми у сфері регулювання сімейних відносин, в тому числі, ускладнених іноземним елементом, складати проекти сімейно-правових договорів та процесуальних документів. Володіти елементарними навичками з підготовки проектів судових документів та за допомогою правових методів розв’язувати спори, що виникають з порушення сімейних прав.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є складовою циклу професійної підготовки здобувачів освітнього рівня Магістр за спеціальністю «Право» в Навчально-науковому інституті права Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Система курсу «Сімейне право: доктрина та юридична практика» складається із двох частин (модулів). Основними складовими дисципліни є формування компетентностей, спрямованих на: проведення оцінки та аналізу юридичних проблем та практичних правових ситуацій, пов’язаних із регулювання сімейних відносин, визначенням підходів до вирішення таких проблем; оцінки правової проблеми комплексно та пропонувати різні варіанти її вирішення з метою охорони, захисту та відновлення прав, свобод чи інтересів у сфері сімейних відносин; вживання правничої термінології для всебічного та ґрунтовного викладення правових проблем у сфері сімейних відносин
Рекомендована та необхідна література
1. Жилинкова И.В. Расторжение брака. Х.: Ксилон, 2007. 98 с. 2. Радченко Л.І. Законодавче визначення та доктринальне тлумачення категорії “сім’я”: порівняльно-правовий аспект. // Спогади про Людину, Вченого, Цивіліста (до 90-річч від Дня народження професора Діни Василівни Бобрової); за заг.ред. Р.О.Стефанчука. - К.:АртЕк, 2019 - С. 234-247. 3. Радченко Л. І. Моделювання правової конструкції шлюбу та шлюбоподібних союзів у праві країн ЄС.// Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Юридичні науки. №3(110), 2019 - С. 35-39. 4. Радченко Л.І. Правові засади регулювання окремих форм влаштування дітей у міжнародному сімейному праві // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Юридичні науки №4 (115), 2020, С.45-50. 5. Сімейне право України: підручник/ за заг. ред. Т. В. Боднар та О. В. Дзери. - К.: Юрінком Інтер, 2016. - 520 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота студента на основі підручників, конспектів, методичних рекомендацій, консультацій з викладачем
Методи та критерії оцінювання
доповідь (виступ на задану тему) – від 2 до 5 балів; доповнення доповіді – від 2 до 3 балів; розв’язання казусу – від 3 до 5 балів; колоквіум – від 3 до 5 балів; реферат (змістовна письмова робота на задану тему з аналізом літератури та висновками) – від 4 до 6 балів; розробка проекту документу (приватно-правового правочину) – від 3 до 5 балів; тестування – від 3 до 5 балів; підсумкова контрольна робота – від 4 до 6 балів. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповіді; активність при обговоренні питань; систематичність роботи на заняттях; результати виконання домашніх завдань. Пропущені з поважних причин семінарські заняття студент може відпрацювати в позааудиторний час (час консультацій викладача). Студент, який не досяг мінімального порогового рівня оцінки (24 бали) тих результатів навчання, які не можуть бути оцінені під час підсумкового контролю, може бути недопущений до підсумкового оцінювання.
Мова викладання
Українська