Теорія та практика міжкультурної комунікації

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теорія та практика міжкультурної комунікації
Код дисципліни
ВБ 3.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН19. Цінувати різноманіття й мультикультурність світу та керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми й пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів і прогнозування. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, якінавчаються. ПРН 21в. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння російською мовою на рівні, який дозволяє спілкуватися в усіх сферах діяльності; базові навички науково-дослідної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет дисципліни – міжкультурна взаємодія і комунікативна поведінка носіїв різних мов та культур (зокрема, рідної та російської), особливості яких зумовлені національно-культурними чинниками. Опановуючи цю дисципліну, магістранти розвивають здатність інтерпретувати комунікативну поведінку носіїв російської мови й культури, а також власну комунікативну поведінку як носіїв певних мови та культури; розуміють причини виникнення міжособистісних конфліктів представників різних культур та шляхи їх подолання, що сприяє їхньому розвитку як вторинних мовних особистостей. Особливу увагу приділено педагогічному рівню міжкультурної комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1. Белая Е. Н. Теория и практика межкультурной коммуникации. М. : Форум, 2011. 208 с. 2. Зинченко В. Г., Зусман В. Г., Кирнозе З. И. Межкультурная коммуникация. От системного подхода к синергетической парадигме. Москва : ФЛИНТА, 2016. 223 с. 3. Леонтович О. А. Введение в межкультурную коммуникацию : учеб. пособие. М. : Гнозис, 2007. 368 с. 4. Садохин А. П. Межкультурная коммуникация : учебное пособие. М. : Альфа-М; ИНФРА-М, 2006. 288 с. 5. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. М. : Изд-во МГУ, 2008. 352 с. 6. Гришаева Л.И., Цурикова Л.В. Введение в теорию межкультурной коммуникации: учеб. пос. М. : Издательский центр «Академия», 2006. 336 с. 7. Гудков Д. Б. Теория и практика межкультурной коммуникации. М. : Гнозис, 2003. 251 с. 8. ГузиковаМ.О., Фофанова П.Ю. Основы теории межкультурной коммуникации : учеб. пособие. Екатеринбург : Изд‑во Урал. ун-та, 2015. 124 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота. Теоретичні методи (пояснювально-ілюстративний, метод проблемного викладу, частково-пошуковий), свідомо-практичні (пояснення, спостереження), дослідницькі методи, зокрема самостійна пошукова (дослідницька) робота з навчальними виданнями, інтернет-ресурсами, довідковою літературою; навчальна дискусія .
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, модульні контрольні роботи, доповідь-презентація. Оцінювання знань та вмінь студента відбувається систематично, відповідно до тематичного плану лекційних і практичних занять. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології