Психологія праці в екстремальних умовах
Освітня програма: Психологія бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія праці в екстремальних умовах
Код дисципліни
ДВС.3.11.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання. ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т. ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання теоретичних основ загальної, вікової, соціальної психології, психології праці. 2. Вміння оцінювати, аналізувати причини та наслідки впливу умов праці, а саме – фізичного і соціального середовища на особистість. 3. Володіти основами роботи з психодіагностичними та психокорекційними методами
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Психологія праці в екстремальних умовах» є вибірковою. Курс складається з двох змістовних модулів. Перший присвячений загальному висвітленню предмета; аналізу актуальних проблем психологічного забезпечення професійної діяльності в екстремальних умовах (адаптації, оцінці та корекції функціональних станів особистості в екстремальних умовах; правилам та методам психологічного забезпечення професійної діяльності). Другий – правилам та прийомам нормалізації діяльності, шляхам та засобам збереження, підтримки та відновлення працездатності спеціаліста в екстремальний та постекстремальний періоди.
Рекомендована та необхідна література
1. Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності: Підручник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Ельга, Ніка-Центр, 2003. 400 с. 2. Корольчук М.С., Крайнюк В.М. Соціально-психологічне забезпечення діяльності в звичайних та екстремальних умовах: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Ніка-Центр, 2006. 580 с. 3. Корольчук М.С., Крайнюк В.М., Косенко А.Ф., Кочергіна Т.І. Психологічне забезпечення психічного і фізичного здоров'я. К.: ІНКОС, 2002. 272 с. 4. Корольчук М.С., Осьодло В.І. Психодіагностика: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Ельга, Ніка-Центр, 2003. 419 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 24/14 балів 2. Аналітична доповідь: 24/14 балів 3. Творча самостійна робота: 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни