Якісні методи у психології
Освітня програма: Психологія бак заочн
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Якісні методи у психології
Код дисципліни
ДВС.3.14.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел; ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги; ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження; ПР7. Рефлектувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки; ПР8. Презентувати результати власних досліджень усно/письмово для фахівців і нефахівців.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні основи загальної та соціальної психології, психодіагностики. Вміти систематизувати наукові джерела, працювати з діагностичним інструментарієм. Володіти основними методами кількісного дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
Дана дисципліна спрямована на формування цілісного уявлення щодо якісних методів психологічного дослідження, засвоєння теоретичних знань стосовно методології та процедурних особливостей якісних методів; підготовку до практичного застосування даного інструментарію у фаховій діяльності. В рамках цього курсу розглядаються питання планування та організації особистісних інтерв’ю, розробки гайду. Висвітлюються особливості процедури глибинних інтерв’ю та методичних прийомів підвищення ефективності опитування. Особлива увага приділяється специфіці етнографічного інтерв’ю. Розглядаються переваги та недоліки on-line інтерв’ю. Аналізуються психологічні характеристики учасників фокус-групи та їх вплив на процес модерування; увагу присвячено креативним експертним групам, брейнстормінгу, делфі-групам, особливостям формування вибірки, правилам підготовки звіту та презентації результатів дослідження.
Рекомендована та необхідна література
Головаха Є. Психологічний час особистості К.: Наукова думка, 1984. 205 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота. Форма підсумкового контролю – іспит. Форма проведення – письмова. Види завдань –відкриті питання, творчі завдання; Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Оцінюються доповнення та активна участь на лекціях; на семінарському занятті презентується виконаний проект самостійно проведеного якісного дослідження.. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60. Відмінно: 90-100 Добре: 75-89 Задовільно: 60-74 Незадовільно: 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни