Психологія релігії
Освітня програма: Психологія бак заочн
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія релігії
Код дисципліни
ДВС. 3.04.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань; ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника; ПР17. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні основи історії психології, загальної та соціальної психології, психології особистості. Вміти подати систематизований погляд наукових джерел; охарактеризувати сучасні напрями розвитку психології, пов'язані з дисциплінами гуманітарного циклу («Історія», «Філософія», «Культурологія»). Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Дана дисципліна має ознайомити студентів з історією розвитку психології релігії як науки, висвітлити її теоретичний та практичний аспекти, розкрити психологічний зміст релігійних учень та структуру релігійної свідомості. Дисципліна розрахована на два змістові модулі. Перший присвячений загальним теоретичним питанням психології релігії: висвітленню етапів її розвитку, аналізу елементів релігійної системи, їх психологічній характеристиці; визначенню ролі обрядів та ритуалів у формуванні соціотипу, окресленню базових категорій та методів дисципліни, актуальних завдань сьогодення. Другий – практичним аспектам психології релігії: зокрема, виявленню психологічних особливостей світових релігій та психопрактик у різних традиціях.
Рекомендована та необхідна література
Spilka, B., Hood, R. W., Hunsberger, B., & Gorsuch, R. (2003). The psychology of religion: An empirical approach. Guilford Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та презентації робочого проекту, які оцінюються у 20 балів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. 0-59 – не зараховано, 60-100 – залік.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни