Еволюція Землі

Освітня програма: Геохімія і мінералогія

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Еволюція Землі
Код дисципліни
ОК 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Сучасні уявлення про еволюцію Землі в часі та просторі, Землі в Сонячній системі та Всесвіті, класифікацію метеоритів і примітивний склад Землі, гігантську модель удару та формування Місяця, Землю в Хадеї – утворення ядра Землі, магматичний океан, ранню земну кору, архейську Землю – кратони, зеленокам’яні пояси, коматиїти, редукована атмосфера, режими субдукції та сугдукції, Земля в протерозої – суперконтинентальні цикли, оксигенація атмосфери (GOE – велика подія окислення), глобальні зледеніння (снігова Земля), Земля у фанерозої – сучасна тектоніка плит, великі магматичні провінції, події масового вимирання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ регіональної та глобальної геології, а також здатність аналізувати сучасні уявлення про еволюцію Землі в часі та просторі
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомити студентів із загальними принципами та поняттями про Землю як цілісну планетну систему, що складається з різних компонентів – літосфери, ядра, мантії, гідросфери та атмосфери. Ці взаємопов’язані компоненти виступають як цілісна система з точки зору планетарної еволюції Землі в часі та просторі.
Рекомендована та необхідна література
1. Архейська еволюція земної кори. // За редакцією Конді К.С. та ін. в: Розвиток докембрійської геології, V. 11 – Амстердам: Elsevier Academic Press – 1994. – 528 с. 2. Бест М.Г. Магматична та метаморфічна петрологія. – Малден, США: Blackwell Science Ltd. – 2003, 2-е вид. – 729 с. 3. Боггс С. - Петрологія осадових порід. – Кембридж, Великобританія: Cambridge University Press. – 2009, 2-е вид. – 600 с. 4. Конді К.К. Тектоніка плит і еволюція земної кори. – Оксфорд: Баттерворт-Хайнеманн. – 2003, 4-е вид. – 282 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрова оцінка складається: 1. Контрольна робота – (мін - 6, макс - 10 балів) 2. Контрольна робота – (мін - 6, макс - 10 балів) 3. Презентації – ( хв - 38, макс - 60 балів) - підсумкове оцінювання (модульний залік) у формі письмового заліку (мін - 12 , макс - 20 балів) Підсумкове оцінювання проводиться у формі модульного тесту (сумарний бал з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума за систематичну роботу протягом семестру). Підсумкове оцінювання проводиться за результатами роботи студента протягом семестру. Для зарахування до підсумкової оцінки обов'язково: 1) скласти два контрольних випробування; 2) підготувати три усні доповіді, які можуть бути представлені у вигляді доповідей та тез. Підсумкове оцінювання проводиться у формі письмового модульного тесту.
Мова викладання
Англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни