Прикладна мінералогія

Освітня програма: Геохімія і мінералогія

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут "Інститут геології"

Назва дисципліни
Прикладна мінералогія
Код дисципліни
ОК 9
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знання: - прикладних задач мінералогії та їх класифікацію; - головних типоморфних ознак окремих мінералів відносно загальних напрямків розвитку прикладної мінералогії; - методики пробопідготовки та методів прикладного дослідження мінералів; - принципів термобарометричних та термобарогеохімічних досліджень; - можливості застосування засобів геохімічного моделювання при вирішенні прикладних задач мінералогії; - значення геохімії наскрізних акцесорних мінералів в теригенномінералогічних дослідженнях; - особливостей мінералогічного картування різних комплексів гірських порід та рудних об’єктів; - методів мінералогічних розшуків. Вміння : - самостійно поставити задачу дослідження; - самостійно обирати методи дослідження в залежності від поставленого завдання; - використовувати одержану теоретичну інформацію для інтерпретації одержаних даних Розуміння особистої/персональної відповідальності за особисте рішення частини спільної задачі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання теоретичних основ: загальної геології, кристалографії, мінералогії, петрографії, літології, загальної геохімії, геохімії рідкісних і розсіяних елементів. 2. Мати чіткі уявлення про сучасні методи дослідження мінеральної речовини. 3. Здатність до аналізу та логічного мислення.
Зміст навчальної дисципліни
В межах дисципліни розглядається: - місце прикладної мінералогії у системі геологічних дисциплін; - типоморфізм мінералів та методи дослідження окремих типоморфних ознак; - термобарометрія та термобарогеохімія ендогенних процесів; - методи вирішення окремих генетичних, пошукових та технологічних задач. Завданням дисципліни є підготовка фахівців, що оволоділи теоретичними засадами та методикою можливостей використання мінералогічної інформації для потреб інших геологічних дисциплін, а також переробної промисловості з позицій типоморфізму мінералів, які мають промислове значення або важливі як джерело інформації про геологічні процеси, в тому числі і процеси рудоутворення.
Рекомендована та необхідна література
1. Лазарєва І.І. Прикладна мінералогія. Частина І. Засоби вирішення технологічних задач: Інтернет-ресурс Київського університету: http://www.geol.univ.kiev.ua/lib/applied_mineralogy.pdf 2. Матковський О.І., Пирогов Б.І. Прикладна мінералогія. – Львів: Ред.-вид. Відділ Львів. Ун-ту, 2002. – 286 с. 3. Шнюков С.Є. Наскрізні акцесорні мінерали в геохімічному моделюванні магматичних процесів // Збірник наукових праць УкрДГРІ. — 2001. — № 1-2. — С. 41-53.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, лабораторні заняття, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
1. Семестрове оцінювання: 1) Контрольна робота зі змістовного модулю 1: max – 15, min – 9 балів. В остаточну оцінку можуть входити результати опитувань – поточного (під час лекцій) та додаткового (після перевірки контрольної роботи). 2) Контрольна робота зі змістовного модулю 2 : max – 15, min – 9 балів. В остаточну оцінку можуть входити результати опитувань – поточного (під час лекцій) та додаткового (після перевірки контрольної роботи). 3) 5 лабораторних робіт оцінюються в сумі: max – 30, min – 18 балів. 2. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: (обов’язкове проведення іспиту в письмовій формі): max – 40 балів, min – 24 бали. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100 бальною шкалою. Студент не допускається до підсумкового оцінювання у формі іспиту, якщо під час семестру набрав менше 36 балів
Мова викладання
Українська